آغاز انتقال گاز از سراجه قم به شبکه سراسری

سپهر اقتصاد- در آستانه فصل زمستان، کار انتقال گاز از میادین ذخیره گازی کشور، از جمله میدان گازی سراجه قم به شبکه سراسری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران در حاشیه آئین انتقال گاز از میدان گازی سراجه قم به شبکه سراسری گفت: همه تمهیدات برای تامین گاز مورد نیاز شهروندان در بحث خانگی و صنعتی صورت گرفته است تا مشکلی در تامین گاز طبیعی مردم نداشته باشیم.

مهدی جمشیدی دانا با اشاره به اینکه بخش زیادی از گاز تولید شده در صنایع مصرف می‌شود خاطرنشان کرد: اگر نیروگاه های برق و واحدهای صنعتی در مصرف گاز صرفه جویی کنند،  امسال مشکلی در تامین گاز مورد نیاز کشور نخواهیم داشت. وی یادآور شد: در صورت صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی  می ‌توانیم به این صرفه جویی دست پیدا کنیم. جمشیدی دانا از دستیابی متخصصان صنعت نفت و گاز کشور به دانش تولید قطعات تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز در صنعت گاز و نفت اشاره و خاطرنشان کرد: امروز به برکت تلاش متخصص، در ۹۵%  نیازمندی‌های این حوزه به خودکفایی رسیده ایم در حالی که در سال‌های قبل این قطعات را باید از کشورهای دیگر با سختی و مشکلات و هزینه‌های فراوان وارد می کردیم اما امروز می‌توانیم نه تنها قطعات کوچک و بزرگ، بلکه تاسیسات نفتی را طراحی و تولید کنیم. وی میدان گازی سراجه را بزرگترین میدان ذخیره گازی کشور و در موقعیت استراتژیک خواند و گفت: در این میدان گازی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز ذخیره سازی می شود که در فصل سرما و زمستان به استان های شمال ، شمال غرب  و حوزه مرکزی انتقال داده می شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر