آمادگی بخش کشاورزی قم برای تهدیدهای زیستی افزایش می‌یابد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به جایگاه مهم حوزه کشاورزی درتامین امنیت غذایی مردم استان، آمادگی این بخش برای مقابله با تهدیدهای زیستی تقویت می‌شود.

به گزارش ایرنا، عباس پورمیدانی تاکید کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در حوزه کشاورزی و دامداری به دلیل جایگاه‌ آن درتامین غذای مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی قم با برگزاری رزمایش‌های مختلف در این زمینه سطح آمادگی‌های خود را افزایش می‌دهد.

وی بیان داشت:‌ هدف سازمان جهاد کشاورزی قم از اجرای رزمایش‌ در حوزه تهدیدهای زیستی، بررسی میزان آمادگی این سازمان و مجموعه‌های مرتبط با آن برای داشتن واکنش مناسب در صورت بروز تهدیدها و خنثی سازی آن است تا در چرخه تولید و تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم خللی ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اهمیت تامین پایدار امنیت غذایی و مقابله با هرگونه تهدید در این حوزه، ادامه داد: تولید و تامین محصولات غذایی، راهبرد اصلی بخش کشاورزی استان است که در همین رابطه با افزایش سطح آمادگی در برابر تهدیدهای احتمالی اجازه آسیب دیدن این بخش مهم را نخواهیم داد.

پورمیدانی همچنین گفت: در هفته پدافند غیرعامل طی آیینی با حضور مسئولان دستگاه‌های متولی، برای گسترش سطح آمادگی‌های سازمان جهاد کشاورزی قم در برابر تهدیدهای احتمالی،‌ طرح‌های متعددی در حوزه پدافند غیرعامل با اعتباری بالغ‌بر پنج‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به‌بهره‌برداری رسید.

هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

گفتنی است از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر