آمار متقاضیان طرح نهضت مسکن در قم از ۴۷ هزار تن گذشت

سپهر اقتصاد - مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان ۴۷ هزار و ۶۰۰ متقاضی در قم در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

به گزارش  روابط عمومی راه و شهرسازی قم،‌ حسن صبوری با اشاره به جزییات آمار ثبت‌نام کنندگان، افزود: تاکنون در شهر قم ۴۶ هزار و ۹۵۴، در شهر کهک ۴۵۰، در شهر دستجرد ۱۴۳ و در شهر سلفچگان ۵۳ تن در سامانه نهضت ملی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در استان قم بلافاصله بعد از تامین زمین و موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم در سامانه https://saman.mrud.ir/ آغاز شد.

وی در خصوص شروط تایید متقاضی در طرح مسکن نهضت ملی، بیان کرد: متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در صورت احراز این شرایط، تایید اولیه خواهند شد.

به گفته صبوری، بر اساس قانون، زنان سرپرست خانوار و دختران مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

وی با اشاره به این‌که نتایج اولیه استعلامات از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، گفت: به‌زودی نتیجه اولیه ثبت‌نام متقاضی اعلام می‌شود و در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) قابل مشاهده خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: مبنای پالایش اولیه، سابقه مالکیت شخصی(ثبتی) و دولتی(فرم ج) است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن از هشتم آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر