اتمام کامل پروژه مترو قم نیازمند عزم ملی است

سپهر اقتصاد-معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: پروژه قطار شهری قم یک طرح کلان و پرهزینه است که اجرای آن از توان استان و شهرداری قم به‌تنهایی خارج است و رایزنی‌های همزمانی با هیئت دولت برای تأمین بخشی از هزینه‌های اجرایی آن در حال انجام است.

به گزارش شهر نیوز، سیدمرتضی حسام‌نژاد  با اشاره به تخصیص اوراق مشارکت به شهرداری قم در سال جاری اظهار داشت: شهرداری قم برای پیشبرد اهداف چشم‌انداز خود طی سال جاری درخواست یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت کرده بود که در نهایت ۶۵۰ میلیارد تومان مصوب شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم یادآور شد: ازاین‌بین ۴۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و بهره‌برداری از پروژه قطار شهری و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری قم به‌صورت متمرکز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در حال انجام است تصریح کرد: بخشی از هزینه‌های این طرح که زیرساخت‌های آن در شهر قم موجود است از طریق تهاتر و سایر مباحث غیر نقدی در حال انجام است.

حسام نژاد با تأکید بر اینکه بخش دیگری از پروژه قطار شهری قم که مربوط به بخش تجهیزات و ناوگان است نیازمند وجه نقد است عنوان کرد: بخشی از این تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی و بخش دیگر نیز از خارج باید وارد شود که امکان تهاتر و معوض در آن‌ها ممکن نیست.

وی اضافه کرد: امسال ۴۵۰ میلیارد تومان، سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و سال ۹۸ نیز ۳۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای پروژه قطار شهری قم وصول‌شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم اظهار داشت: پروژه قطار شهری قم یک طرح‌های کلان و پرهزینه است که اجرای آن از توان استان و شهرداری قم به‌تنهایی خارج است و رایزنی‌های همزمانی با هیئت دولت برای تأمین بخشی از هزینه‌های اجرایی آن در حال انجام است و در این بین شهرداری قم با انتشار اوراق مشارکت بخشی از هزینه‌های مربوط تجهیزات مانند کنترل و سرعت که حدود ۴۰ درصد کل هزینه‌ها بوده را تأمین کند.*

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر