احتمال گرانی مرغ؛قیمت مصوب مرغ مقرون به صرفه نیست

سپهر اقتصاد- رئيس اتحاديه مرغداران بر افزایش قیمت عرضه مرغ تاکید کرد و گفت:با توجه به افزایش نهادهای دامی قیمت مصوب برای تولید کنندگان مقرون به صرفه نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ يوسفعلي در جلسه ستاد تنظیم بازار استان  با اشاره به اعطاي 397مجوزتوليد جوجه افزود: به علت مقرون به صرفه نبودن فقط 173هزار قطعه انجام شده است.
وی در خصوص کمبود مرغ در ماههای آینده هشدار داد  و تصريح کرد: از 13 تا نوزدهم تیر حتي يک جوجه وارد استان نشده و باتوجه به احتمال از سرگيري فعاليت رستوران ها بعداز ماه صفر دچار کمبود مرغ خواهيم شد. دبير ستاد تنظيم بازار در گفتگوبا خبرگزاري صدا وسيما هم قيمت تمام شده مرغ براي توليد کننده را بيش از قيمت مصوب بيان کرد. پورميداني افزايش قيمت مصوب را منوط به تصميم ستاد ملي تنظيم بازار دانست وگفت: واقعيت اين است که نهاده هاي دامي ومرغي افزايش پيدا کرده واحتمال افزايش قيمت مرغ هم وجود دارد. وي افزود: در اين نشست مقرر شد تا يک هفته آينده آناليزي از قيمت تمام شده ارائه و با در نظر گرفتن مصوبات ستاد ملي تنظيم بازار قيمت مرغ در استان هم اعلام شود. نياز استان روزانه يکصد تن مرغ است که فقط 50تن از آن توليد ودر قالب نرخ مصوب در بازار توزيع مي شود. قيمت مصوب هرکيلو مرغ در استان قم 24 هزار و نهصد تومان است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر