ارتباط و تعامل صمیمی مدیر با نیروها موجب ایده پردازی، خلاقیت و افزایش راندمان می شود

سپهر اقتصاد-محمد  رضا نوپوش یکی از مدیران موفق و کارآفرین نمونه در عرصه صنعت، تولید و فناوری است، وی متولد سال 1370 است و در حال حاضر نیز سکان‌ دو مجموعه توانمند همچون شرکت صنایع عارف شیمی و شرکت تجهیزصنعت ربات آرکا را برعهده دارد و توانسته علی رغم همه مشکلات، ضمن توسعه خدمات،پیشرفت‌های خوبی در تولید و اشتغال به دست بیاورد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی قم،   نوپوش  اظهار داشت: این شرکت در سال 67 توسط پدرم تاسیس شده و 33 سال در زمینه تولید رنگ و چسب فعال بوده و بنده نیز به مدت 6 سال مدیر عامل آن هستم.
وی علاقه مندی به کار را عاملی مهم در موفقیت خود برشمرد و افزود: در این شرکت 25 نفر مشغول به کار هستند، البته بنده رئیس هیئت مدیره شرکت تجهیز صنعت ربات آرکا با 15 نفر کارآفرینی نیز هستم.
وی در مورد شرکت تجهیز صنعت ربات آرکا بیان کرد: ربات های صنعتی یک تکنولوژی فوق العاده ای دارند که هنوز به آن نرسیده ایم، اما وارد کردن این تکنولوژی و برنامه ریزی در صنعت، کاری تخصصی است.
رئیس هیئت مدیره شرکت تجهیز صنعت ربات آرکا عنوان کرد: همه نیروهای فعال در این شرکت تخصصی، جوان و تحصیل و فنی و ماهر هستند و این دانش وارداتی را بومی سازی کرده اند، هر چند برخی از کشورها هنوز به ایران اعتماد نمی کنند، اما شرکت های بزرگ خارجی با توجه به تخصص نیروهای مجموعه و قیمت ارزان به ما اعتماد کرده اند.
وی در مورد دیگر رموز موفقیت تصریح کرد: کسی که در شرکت باید بالای سر کار خودش باشد، موفق‌تر است و تمرکز بیشتری بر امور دارد، وگرنه با رها کردن نیروها و نظارت مستقیم بر روند فعالیت‌ها محکوم به شکست می شویم.
نوپوش اظهار داشت: در این جا همه نیروها در بطن دانش تخصص هستند و حضوری موثر دارند و به نوعی با تلاش و موفقیت‌هایشان قادر به کارآفرینی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی به معنای ایجاد کسب و کار جدید نیست، هر فردی در شغل خود می‌تواند یک کارآفرین موفق باشد، برای نمونه ما در شرکت یک کارشناس فروش قوی داریم که به واسطه تلاش‌هایش مجبور شدیم سه نفر نیرو را اضافه کنیم.
این کارآفرین نمونه بیان کرد: در واقع یک نیروی متخصص و توانا در شغل خود، سه نفر اشتغال زایی نیز به وجود آورده است، پس هر کس در حیطه کار خودش می تواند کارآفرینی کند و همه نیروها می‌توانند در جایگاه خودشان به گونه ای کارآفرینی موفق باشند، بدون اینکه نیازی به سرمایه گذاری جدیدی باشد.
وی گفت: من از کودکی در کارخانه بزرگ شده ام و معتقدم هر کس باید مسلط به کاری در حیطه شغلی‌اش باشد، من بسیار به کارآفرینی و اشتغال عشق می ورزم و در این کار به توانمندی در سطح قابل قبولی رسیده ام.
نوپوش در مورد ایجاد انگیزه در نیروهای انسانی نیز افزود: بخشی از ترغیب و نشاط و تشویق در حوزه مالی و پاداش تعریف می شود، اما براین باورم که انرژی های زبانی و تقدیر بسیار اثربخش است و در این زمینه علاوه بر پاداش که به طور سیتماتیک تعریف شده، برای افراد موفق با تشکر کردن نیز باید آنها را تشویق کنیم.
وی عنوان کرد:در این شرکت، نیروهایی که جوان هستند در حوزه ورزش نیز ظرفیت هایی را برای آنها ایجاد کرده ایم که موجب نشاط و شادی می شود.
مدیر عامل شرکت صنایع عارف شیمی تصریح کرد: ارتباط و تعامل صمیمی مدیر با نیروها موجب ایده‌پردازی، خلاقیت و افزایش راندمان می شود، در واقع حضور مدیر عامل در کنار نیروها بسیار در توسعه و پیشرفت موثر است.
وی خاطرنشان کرد: در این جا هیچ وقت دربی بسته نیست و اگر مسائلی مطرح باشد، مستقیم وارد عمل می شویم و ارتباط تنگاتنگی با نیروها داریم و این همراهی نقش مهمی در ایده پردازی خلاقانه دارد.
نوپوش بیان کرد: من در طول این سالها در وزارت صمت و سازمان کار مدیرانی دیده ام که واقعا ارتباط خوبی با مجموعه ها دارند و درب های اتاق شان همواره باز است و این بسیار اهمیت زیادی دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: جوانان باید بدانند وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند برای کسب و کار عجله نکنند، بنده سابقه چند ساله ای برای کارمندی داشته ام و بعد از سال 92 وقتی فارغ التحصیل شدم به کسب تجربه پرداختم و سال 95 موفق شدم در شرکت فعالیت خود را آغاز کنم.
مدیر عامل شرکت صنایع عارف شیمی خاطرنشان کرد: حضور در صنعت و تولید فوت و فن زیادی دارد و باید اول مشغول به کار شد و کار کردن و ایده پردازی را یاد گرفت و بعد وارد صنعت و کارآفرینی گردید تا که کسب و کار موفق باشد.
وی گفت: در طرح توجیهی نیز باید جوانان واقع بین باشند، برخی وقت ها جوانانان زمان رسیدن به محصول را کوتاه فرض می کنند وخیلی زود دچار مشکل می شوند، همه باید در این مسیر واقع بین باشند و طرح توجیهی را بنویسند و بدانند حوزه تولید بسیار گسترده است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر