ارزش صادرات قم ۱۰۸ درصد رشد یافت

سپهر اقتصاد - مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به ۱۷۲ میلیون دلار رسیده‌است که نسبت به مدت مشابه سال‌قبل بیش از ۱۰۸ درصد رشد دارد.

به گزارش ایرنا، اسفندیار دریکوندی  بیان کرد: در همین رابطه از نظر وزنی نیز طی مدت یاد شده، ۱۴۵هزار و ۳۷۸ هزار تن کالا از گمرکات استان قم به بازارهای هدف صادر شده‌است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال‌قبل ۹۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این که اداره کل گمرکات قم در ارزیابی‌های انجام شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، به دلیل عملکرد مثبت خود رتبه نخست کشور را در میان سایر استان‌های کشور به دست آورده است، گفت: با همت مضاعف و حمایت از گسترش فعالیت‌های اقتصادی استان به خصوص در عرصه تجارت بین‌الملل، این موفقیت‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه،‌ بیش از ۳۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۶۷ میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است که بیشتر مربوط به مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده واحدهای صنعتی و تولیدی است.

وی بیان داشت: درآمد کل گمرکات استان قم نیز در این مدت به ۱۵۹ میلیارد تومان رسیده‌ که نشان دهنده جایگاه مهم این اداره کل در سرعت بخشیدن به چرخه توسعه اقتصادی استان است.

دریکوندی گفت: در زمینه صادرات بسته‌های پستی و مطبوعات نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، تعداد یک هزار و ۲۸۲ بسته پستی با وزن هفت‌هزار و ۲۸۵ کیلوگرم و ارزش حدود ۲۹۵ هزار دلار از گمرکات قم به سایر کشورهای جهان ارسال شده‌است.

وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۶۵۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۷۲ میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل شده‌است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۴ درصد رشد دارد.

وی در ادامه با تاکید بر این که هدف اصلی گمرکات قم کمک به توسعه فعالیت‌های تولیدی در استان است، افزود: فرآیند ترخیص کالاها در گمرکات قم با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی به خوبی جریان دارد و فعالان اقتصادی با استفاده از این ظرفیت می‌توانند با سهولت بیشتری نسبت به واردات و صادرات کالاهای مورد نظر خود اقدام کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر