استان قم ظرفیت‌های خوبی دارد

سپهر اقتصاد-  مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ با اشاره به اینکه استان قم ظرفیت‌های انسانی خوبی دارد، گفت: البته ممکن است، ظرفیت‌های جغرافیایی کمی در این استان وجود داشته باشد، اما در زمینه مدیریت دانش، قم می‌تواند خیلی خوب جواب ‌دهد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم، تهمینه دانیالی، در جمع تعاونگران و مسئولان این اداره کل افزود: تجربه‌های‌های جهانی نیز که در مباحث تعاونی و البته در چند مورد از جمله استان‌های قزوین، زنجان و تهران انجام شده است، در قم هم می‌تواند به عنوان مبنا پایه گذاری و کار شود.

وی با تشکر از خدمات مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس اتاق تعاون استان قم به عنوان بازوان توانمند بخش تعاون گفت: می‌توانیم از طریق اتاق تعاون ایران، برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن و تجهیز ۳۰۰ هزار مسکن که در خوشه‌های استانی پذیرفته شده است، کار کنیم و در این زمینه قم را نیز ملاک قرار خواهیم داد.

دانیالی گفت: استان قم باید در زمینه تبلیغات و رسانه‌ای کردن، کارهای مهمی که در زمینه تعاونی‌ها صورت گرفته است را، اطلاع رسانی و کارهای خود را ارایه کند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی برای ما به عنوان یک راهبرد است، اما خیلی بد است که سهم تعاون از اقتصاد کشور هشت تا ۱۰ درصد است، ولی اگر قرار است، به ۲۵ درصد برسیم، این بخش مردمی است که باید با کمک شما فعال شود.

بر اساس این گزارش؛ مشاور عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در سفر یک روزه به استان قم از طرح‌های عمرانی بخش تعاون این استان به منظور بررسی وضعیت طرح های مذکور بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید، با اشاره به ظرفیت بخش تعاون در عمران و آبادی استان گفت: با تکیه بر بخش تعاون و توانمندی‌های تعاونگران استان و برنامه ریزی های دقیق در این بخش، توسعه و عمران استان و ایجاد رفاه برای مردم میسر می شود.

دانیالی خاطرنشان کرد: بحمدالله استان قم در بخش تعاون از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و برخی از کارهای استان می تواند الگوی خوبی برای تعاونگران کشور باشد.

وی در این سفر همچنین از طرح تجاری مسکونی تعاونی مسکن کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، طرح تجاری مسکونی دانش و همچنین تعاونی مصرف کارکنان جامعه المصطفی العالمیه بازدید به عمل آورد.

وی همچنین، ضمن بازدید از مجموعه ورزشی کارگران استان قم، روند استفاده از این مجموعه توسط کارگران استان را مورد بررسی قرار داد و گفت: این مجموعه دارای امکانات بسیار منحصر به فرد است که کارگران و خانواده آنان می‌توان از این امکانات به نحو مطلوب بهره ببرند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر