استقبال قمی‌ها از مناطق گردشگری خلجستان

سپهر اقتصاد- قمی‌ها در آخرین روز‌های پاییز مهمان مناطق گردشگری منطقه ییلاقی خلجستان، با روستا‌های اطراف آن در استان هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  منطقه ییلاقی خلجستان، با روستا‌های اطراف آن، آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و از مناطق ییلاقی استان قم به شمار می‌رود.

خلجستان یکی دیگر از بخش­های استان قم است که مرکز آن شهر دستجرد است. آثار باستانی همچون چهارطاقی نویس و تپه تاریخی وسفونجرد در این منطقه وجود دارند. در روستای طینوج نیز کاروانسرا و پلی از دوران صفویه باقی مانده است. وجود باغ‌های زیبا، مجموعه‌ی گلخانه کوثر، کوه‌های مرتفع، آب شیرین و قرار گرفتن در مسیر بزرگراه‌های قم – ساوه و قم – تفرش، سبب شده تا گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه دیدن کنند و بخش خصوصی بابت احداث تأسیسات گردشگری اقدام نماید.

قاهان یکی از روستا‌های این منطقه و دارای دو دره است؛ یکی دره‌ی کهندان در روستان ونان (عروس خلجستان) و دره‌ی دیگر که از آغلک شروع و بعد از روستای زیبای بنابر و روستا‌های جمیزقان، قاهان و نویس به کاسوا و انجیله ختم می‌شود. این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا در فاصله ۶۵ کیلومتری غرب شهر قم قرار دارد. مجتمع‌های توریستی و تفریحی دهکده‌ی صبا در دستجرد، از سال ۱۳۹۴ و با هدف گردشگری سلامت راه اندازی شده است.

این مجموعه علاوه بر اشتغالزایی برای بیش از ۱۶ نفر به صورت مستقیم امکانات مناسبی از جمله دریاچه، رستوران سنتی، شهربازی، ماهیگیری، ویلا‌های سلامت و پیست دوچرخه سواری دارد.

مهمترین برنامه توسعه دهکده راه اندازی خانه سالمندان سلامت می‌باشد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر