اشتغال‌زایی مشکل بسیاری از خانواده‌های نیازمند را حل می‌کند

سپهر اقتصاد - مدیرکل کمیته امداد قم گفت: بافت قدیمی اشتغال استان باید تغییر کند و با ایجاد کانون‌های اشتغال‌زایی در محله‌های کم برخوردار می‌توان مشکل‌های بسیاری از خانواده های نیازمند را حل کرد.

به گزارشروابط عمومی کمیته امداد امام (ره) قم، محسن مسعودیان راد در گفت و گویی با اشاره به اینکه در مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها و مشکل‌های موجود فرصت‌های ویژه‌ای نیز وجود دارد اظهار داشت: گوهرهایی در این مناطق و خانواده‌های محروم وجود دارند که اگر این استعدادها به خوبی شناسایی و شکوفا شوند می‌توان اقدام‌های موثر و بزرگی انجام داد.

وی تفکر و راهبرد غلط و ناکارآمد مکتب‌های غربی در مدیریت فقر و فقرزدایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فقرزدایی و رفع اختلاف طبقاتی فقط با تزریق پول امکان پذیر نخواهد بود بلکه باید به راهبرد مترقی اسلام و قرآن کریم و آموزه‌های دینی متوسل شد.

وی حرکت‌های محله محور را به عنوان اقدام‌های نقطه زَن در حوزه فقر توصیف و بیان کرد: باید اقدام‌های فقرزدایی در این مسیر برای مردم هر محله کاملا ملموس و مشخص باشد.

مسعودیان راد بیان کرد: لازم است مدیران بالادستی در این عرصه ورود کنند تا برخی موسسه‌های خیریه در حوزه فقرزدایی اقدام‌های خنثی کننده و تقابلی نداشته باشند.

وی همچنین گفت: کمک‌ها و حمایت‌های مشترک سازمان‌های حمایتی و گروه‌های جهادی باید موجب قیام، قوام، تحرک و پویایی افراد جامعه باشد نه اینکه موجب رکود آنها شود.

وی با بیان اینکه در این حرکت‌ها باید جهانی فکر نموده و محله‌ای عمل کنیم گفت: فلسفه وجودی مراکز نیکوکاری این نهاد هم همین سیاست و خط مشی است.

مدیرکل کمیته امداد قم مراکز نیکوکاری استان را حلقه واسط این نهاد با فعالان اجتماعی و گروه‌های جهادی دانست و افزود: مراکز نیکوکاری در محله‌ها را به طور حتم تقویت خواهیم کرد.

وی تقویت مراکز مشاوره تحصیلی، خانواده، حقوقی، اشتغال و کارآفرینی را برای از بین بردن فقر ضروری برشمرد و گفت: نخست باید با اقدام‌های فرهنگی گسترده در خانواده ها فقر نوین و پیچیده امروز را ریشه کن کرد.

مدیرکل کمیته امداد قم با تاکید بر اینکه بافت قدیمی اشتغال استان باید تغییر کند یادآور شد: با ایجاد کانون‌های اشتغال‌زایی در محله‌های کم برخوردار قم می توان صنایع تبدیلی و تکمیلی را به این مناطق آورد و مشکل‌های بسیاری از خانواده‌های نیازمند را نیز مرتفع نمود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر