اعتبارات فرهنگی قم بسیار اندک است

سپهر اقتصاد ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اعتبارات و بودجه های فرهنگی قم بسیار اندک است و مسؤولان در سطح ملی و استانی باید برای افزایش آن اهتمام داشته باشند.

سید موسی حسینی کاشانی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: اعتبارات فرهنگی قم باید بر اساس نظرات و مصوبات شورا توزیع شده و بتواند در راستای اهداف و سیاست های کلان فرهنگی استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه باید از کارآیی و تأثیرگذاری برنامه ها و اقدامات فرهنگی، ارزیابی دقیق و مشخصی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات فرهنگی در بخش های عمرانی هزینه می شود که دیربازده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه برای رصد مستمر و دقیق مسائل فرهنگی، نیازمند طرح های پژوهشی مناسب هستیم، اظهار داشت: بودجه های پژوهشی تجمیع شده است و ما از مسؤولان امر می خواهیم که همه ساله تعدادی از پژوهش ها را متناسب با نیازها و اولویت های فرهنگی استان تعریف کنند.

وی با اشاره به سقوط یک پله ای استان قم در سرانه کتابخوانی و قرار گرفتن در رتبه دوم پس از استان یزد، بر ضرورت توجه به این مسأله تأکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی در زمینه واکسیناسیون کرونا نیز باید اقدامات فرهنگی بیشتری انجام دهند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر