اهمال‌کاری در مسیر اشتغال پذیرفتنی نیست

توان قم در طرح نهضت ملی مسکن بیشتر از سهمیه ابلاغی است

سپهر اقتصاد-استاندار قم گفت: اقدامات انجام شده در خصوص طرح توسعه برخی نواحی صنعتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ دستگاه و یا مدیری این حق را ندارد تا با اهمال‌کاری یا عدم پیگیری سرمایه‌های استان را در وضع رکود قرار بدهد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی  در بیست و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن کرامت استانداری، افزود: مسوولان و مدیران استانی تا جایی که ممکن است مشکلات و موانع در مسیر تولید و اشتغال را در داخل استان حل کنند و بدلیل روند و فرآیند طولانی اداری از ارجاع آنها به مرکز خودداری کنند.

وی با انتقاد از وضعیت ۲۱ درصد مصوبات ستاد تسهیل استان به دلیل عدم پیگیری مسوولان استانی گفت: دستگاه های اجرایی باید ظرف ۱۵ روز نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدامات لازم را انجام دهند تا مشخص شود.

وی به استقبال کشاورزان استان از تسهیلات رونق تولید اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی قم باید درخواست های کشاورزان مورد توجه باشد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و مشکلات کنونی این حوزه می توان تسهیلات این بخش ۱۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت افزایش یابد.

شاهچراغی با اشاره به طرح توسعه ۴۴ هکتاری ناحیه صنعتی سیرو، اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این طرح و بهره برداری از آن اقدام کند.

وی به طرح استقرار ناحیه صنعتی در شهرستان کهک با رویکرد تولید پوشاک، اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتقای شهر کهک به شهرستان، رغبت و درخواست ها جهت توسعه صنعتی این بخش افزوده شده است.

شاهچراغی درباره طرح توسعه ۲.۵ هکتاری ناحیه صنعتی خورآباد نیز یادآور شد: مجموعه مدیریت استان در مجموع با این طرح موافق است.

استاندار قم با اشاره به طرح توسعه ۶۰ هکتاری ناحیه صنعتی طغرود جهت تولید صنایع غذایی، گفت: مساحت موجود این ناحیه ۴۳ هکتار است اما طرح های صنعتی و توسعه آینده دو شهرستان جعفرآباد و کهک باید بعد از نهایی شدن طرح جامع آنها مصوب شود.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان تلاش می کند تا با استفاده از تمام ضوابط در مسیر احیای واحدهای راکد صنعتی و بازگشت آنها به مدار تولید حرکت کند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر