اولویت اصلی مسئولان قم تامین برق شهرک‌های صنعتی است

سپهراقتصاد- استاندارقم با اشاره به درخواست برخی شرکتهای تولیدی مبنی بر استفاده از مازاد برق خود جهت استخراج رمز ارز، گفت: اولویت اصلی مسئولان استان تامین برق شهرک‌های صنعتی است و استفاده از مازاد برق برای برخی شرکت‌های مورد اعتماد دردرجه دوم اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست  دربیست و چهارمین کارگره تسهیل و رفع موانع تولید قم درسالن کرامت استانداری افزود: تولید رمز ارز فرع بر فعالیت واحدهای تولیدی است، شرکت شهرک‌های صنعتی باید تامین برق شهرک‌های صنعتی را دراولویت کار خود  قرار دهد.

وی تصریح کرد:‌ شرکت شهرک‌های صنعتی در صدور مجوز برای استخراج رمز ارزها باید نسبت به مورد اعتماد بودن شرکت‌های متقاضی و همچنین ضریب مصرف برق،  قوانین و تدابیری بیندیشد.

استاندارقم گفت: مهمترین زیرساخت لازم برای آینده سرمایه‌گذاری درقم، تامین زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاری است که در این رابطه استان اقدامات بسیار مطلوبی از خود برجای گذاشته‌است.

سرمست درادامه با اشاره به موضوع خلعیت یکی از واحدهای تولیدی و ارجاع تصمیم نهایی آن به کارگروه ستاد تسهیل استان از طریق مجامع قضایی، گفت: ارجاع پرونده‌های قضایی به این کارگروه به معنی رفع مشکلات حقوقی است و شرکت شهرک‌های صنعتی باید نسبت به صدور مجوزات لازم جهت از سرگیری فعالیت‌های تولیدی به کارآفرینان قائل شوند.

وی ادامه داد: این فرد یکی از کارآفرینان موفق استان است و موضوع این شرکت تولیدی به شرط طرح رای در دادگاه به تصویب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز بیان کرد: استخراج ارز به عنوان یک فعالیت اقتصادی پذیرفته شده‌است و برای فعالیت شرکت‌های استخراج رمز ارز در شهرک‌های صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی و در داخل محدوده شهر، شرکت توزیع نیروی برق باید مجوز لازم را صادر کند.

محمود سیجانی اضافه کرد: دستگاه‌های امنیتی از فعالیت شرکت‌های بنام و مورد اعتماد در خصوص رمز ارز حمایت می‌کند و آن را مانع از اقدامات زیرزمینی و غیرقانونی در این خصوص می‌داند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۷ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر