ایمن‌سازی کارگاههای ساختمانی و اثرسنجی ترافیکی ساختمان‌ها در قم نظام‌مند می‌شود

سپهر اقتصاد- رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: فرآیند مدونی برای افزایش ایمنی کارگاه‌های ساختمانی و بررسی اثرگذاری و عارضه‌سنجی ترافیکی برای ساختمان‌های بزرگ تدوین می‌شود تا این موارد قاعده‌مند و نظام‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در این جلسه، زمینه‌های همکاری برای عارضه‌سنجی ترافیکی ساختمان‌ها و شبیه‌سازی هندسی معابر با استفاده از ظرفیت مهندسان موردبررسی قرار گرفت، افزود: یکی از موارد موردبررسی، ایمن‌سازی محدودۀ مجاور کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی بر اساس شیوه‌نامه‌های وزارت کشور بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید شیوه‌نامۀ ترافیکی برای ساختمان‌های بزرگ، فعالیت‌های عمرانی و حفاری‌ها در سطح شهر طراحی و تدوین شود و پیمانکاران نیز ملزم به رعایت آن باشند.

وی یادآور شد: اخیراً در سازمان نظام‌مهندسی پیش‌نویس مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان تهیه‌شده است که در آن به مباحثی چون اثرسنجی ترافیکی ساختمان‌ها، ضوابط ترافیکی حین ساخت و دیگر مباحث کاربردی در این زمینه، مانند نرخ جذب سفر اشاره‌شده است.

دهناد با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی محیط‌های کارگاهی تصریح کرد: فرآیند مدونی برای افزایش ایمنی کارگاه‌های ساختمانی و بررسی اثرگذاری و عارضه‌سنجی ترافیکی برای ساختمان‌های بزرگ تدوین می‌شود تا این موارد قاعده‌مند و نظام‌مند شوند

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر