بازارصنایع دستی قم رونق میگیرد

سپهر اقتصاد- بازارچه شمسه با هدف توسعه و رونق صنایع دستی قم به صورت تخصصی مرکز عرضه سنگ های قیمتی و انگشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم در نشست مطبوعاتی ایجاد بازارچه های دائم و موقت را برای رشد بازار صنایع دستی در قم ضروری دانست و افزود: بیش از سیصد مغازه بازارچه شمسه ظرفیتی کم نظیر برای ایجاد بازارچه صنایع دستی به ویژه سنگ های قیمتی وانگشتر در این مرکز غیر فعال وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه تسهیلات 18درصدی بانک شهر را از برنامه های پیش رو برای راه اندازی این مرکز صنایع دستی بیان کرد.

ارجمندی افزود: این تسهیلات از مسیر بانک شهر پرداخت می شود اما متقاضیان خواسته اند که یارانه ای هم از سوی منابع استان پرداخت شود که پیگیر آن هستیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید نماینده سازمان جهانی یونسکو از دیر گچین گفت: در حال تشکیل پرونده برای ثبت جهانی دیر گچین هستیم که نماینده یونسکو هم در راستای این هدف ، هفته گذشته از محل بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در ادامه این نشست با اشاره به ایجادمخزن اشیاء تاریخی در استان قم گفت: در این مخزن بیش از پانزده هزار اثر تاریخی با شرایط مطلوب نگهداری می شود.

ارجمندی مرمت بازار کهنه را از اقدامات پیش روی این اداره کل خواند وگفت:کف سازی این بازاربا همکاری شهرداری انجام شده وبازسازی بدنه وسقف مغازه ها هم با اعتبار 370میلیون تومان در دستور کار است.

وی توسعه گردشگری سلامت را از ظرفیت های استان دانست وگفت: در راستای این هدف 8 آژانس مسافرتی فعال شده وانجمن حرفه ای گردشگری سلامت هم در آینده شکل خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قم در ادامه  به تشریح ارائه تسهیلات  پرداخت و افزود: از ابتدای سال تاکنون 25فقره پرونده متقاضی تسهیلات با مبلغ 78میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده که تاکنون هشت میلیارد و هفتصد میلیون تومان آن پرداخت شده است!

وی همچنین صدور 24 موافقت اصولی در اجرای طرح های تفریحی و گردشگری در شش ماه نخست سال را از دیگر اقدامات این اداره کل بیان کرد.

ارجمندی افزود: ارزش این طرح ها که شامل هتل، مهانپذیر، سفره خانه، اقامتگاه و... نهصد میلیارد تومان است که با راه اندازی آن 560 اشتغال ایجاد خواهد شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر