بازدید استاندار قم از واحد های صنعتی استان

سپهر اقتصاد-استاندار قم  و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید درادامه برنامه های سه شنبه های اقتصادی استان از چند واحد صنعتی قم بازدید  و در جریان مشکلات انها قرار گرفتند.

تولیدی ایمن محفوظ طب(تولید کننده انواع رول و پاکت های بسته بندی استریل اندیکاتورهای صحه گذاری استریل و ملزومات کنترل عفونت ، شرکت نیرو موتور سهند (مونتاژ انواع موتور سیکلت و دوچرخه) و افتتاح از فاز توسعه صنایع لاستیک سازی شهاب تایر آسیا تولید کننده انواع تیوب دوچرخه و موتور(همزمان با هفته دولت)از واحد های صنعتی بودند که امروز مورد بازدید قرار گرفتند

استاندار قم  در حاشیه این دیدار ها گفت: تولید برق مصرفی و مورد نیاز شهرک‌های صنعتی قم از طریق انرژی‌های پاک و تجدید پذیر و همچنین با استفاده از پسماند جزء اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان است و این موضوع را به‌شدت دنبال می‌کنیم.

بهرام سرمست در پاسخ به‌سئوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به‌مصرف روزافزون برق و انرژی در استان، دنبال تامین برق واحدهای صنعتی به‌شکل مستقل  هستید؟، افزود: کاملا پیگیر این موضوع هستیم، و از نظر تامین زیرساخت‌های لازم از زمین گرفته تا برق و آب و گاز اقدام‌های بسیار خوبی نیز انجام شده‌است. وی افزود: در جهت تامین زیرساخت‌های برق و انرژی دراستان، مذاکره‌هایی را با برخی سرمایه گذاران داشتیم که  در دو زمینه، تولید برق از طریق انرژی‌های پاک و تجدید پذیر و همچنین با استفاده از پسماند ورود پیدا کنند. وی افزود: به‌زودی شاهد کلنگ زنی و شروع عملیات‌های اجرایی چنین واحدهایی در سطح استان خواهیم بود، و جزء اولویت‌های توسعه سرمایه‌گذاری استان است و به‌شدت دنبال می‌کنیم. استاندار قم همچنین خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و تولید برق آمادگی و علاقه دارند، مورد حمایت مدیریت استان هستند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخشی از مشکل‌هایی که توسط واحدهای صنعتی استان مطرح می‌شود، در خصوص طرح‌های توسعه است گفت: برای رفع این مشکل به‌واحدهایی که موفق هستند، زمین واگذار می‌کنیم تا برای تکمیل زنجیره تولید، زمین به‌اندازه کافی در اختیار آنها قرار بگیرد. وی مسائل و مشکل‌های واحدهای صنعتی قم با تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولان تامین اجتماعی استان حضور دارند، و مساعدت‌های لازم از سوی آنها انجام می شود. سرمست یادآور شد: در کنار مشکل زمین و همچنین بیمه، برخی واحدها نیز در رابطه با تامین مواد اولیه مشکل‌هایی دارند که مقرر شد، سازمان صمت پیگیری کند و مواد اولیه در اختیارشان قرار بگیرد. وی افزود: برخی واحدهای تولیدی صنعتی استان نیز از نظر ساعت‌های قطعی برق مشکل‌هایی دارند، که قرار شد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیری کند، بر اساس عبور از این پیک گرما و قطعی برق تدبیری اتخاد شود که این قطعی برق به‌حداقل برسد و با مقتضیات  و فرآیند تولید این واحدها یک انطباق بهتر و بیشتری داشته باشد. وی بیان کرد: باید در عین اینکه در مصرف برق صرفه جویی می‌کنیم که مشترکان خانگی قطعی برق نداشته باشند، واحدهای صنعتی هم به‌موازات آن بتوانند خط تولید خود را پایدار نگه دارند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر