بافت فرسوده مانع توسعه فضای سبز قم است

سپهر اقتصاد - مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم، یکی از مشکل‌های توسعه فضای سبز شهری را بافت فرسوده دانست، و گفت: کاربری فضای سبز در طرح تفصیلی برخی از مناطق قم دیده نشده‌است.

به گزارش  روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به برنامه‌ریزی شهری برای توسعه فضای سبز طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: با هدف‌گذاری‌های انجام‌شده سرانه فضای سبز شهر قم رشد قابل‌ توجهی پیدا کرده است.

وی در مورد ایجاد فضای سبز در برخی نقاط شهری بیان داشت: گاهی شهروندان تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند قطعه زمینی در شهر وجود دارد که به فضای سبز تبدیل شود؛ اکثر این زمین‌ها دارای مالک است و قابلیت ایجاد فضای سبز ندارند، ولی مدیریت شهری در مجموع در جهت احداث فضای سبز در مناطق تلاش ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل پارک‌های قم افزود: یک سری مناطق دارای بافت فرسوده است و کاربری فضای سبز در طرح تفصیلی به‌ویژه در مناطق ۶ و ۲ و ۳ دیده نشده و راهکاری وجود نداشته و در بسیاری از موارد قانون اجازه ایجاد فضای سبز را نمی‌دهد.

در قم حدود هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد، که بالغ بر ۴۰۰ هزار تَن در آن زندگی می‌کنند، حدود ۲ هزار هکتار نیز سکونتگاه غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد میانی ثبت شده که حدود ۱۶۰ هزار تَن هم دراین بافت‌ها ساکن هستند.

این مقام شهرداری قم ایجاد بوستان در اطراف بافت‌های فرسوده را مورد تاکید قرار داد، و تصریح کرد: در این‌ خصوص برنامه‌هایی تعریف‌ شده تا بافت فرسوده با محوریت مساجد را به بوستان شهری تبدیل کنیم.

جوادیان خاطرنشان کرد: در اکثر بوستان‌های قم مجموعه کامل بازی و ورزشی قرار گرفته است، ضمن اینکه استاندارد تجهیزات نیز بر روی وسایل نصب‌ شده است.

وی‌ همچنین با تاکید بر اینکه سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت پیشنهادها و انتقادها و گزارش‌ها است، خاطرنشان کرد: در زمینه استاندارد سازی تجهیزات بوستان‌ها، کلیه وسایل بازی کودکان و نوجوانان و حرکت‌ درمانی قم استاندارد می‌باشد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر