بانک‌های قم موانع سرمایه‌گذاری را رفع کنند

سپهر اقتصاد - استاندار قم ضمن تاکید بر لزوم برداشتن موانع و مشکلات بانکی جهت تامین سرمایه در عرصه تولید، همکاری تمام و کمال بانک‌های استان را در راستای حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاری در استان خواستار شد.

به گزارش  روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمد تقی شاهچراغی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های قم که در محل شعبه مرکزی بانک صادرات استان برگزار شد، ضمن دریافت مسائل و مشکل‌های  شعبه‌های  بانک‌های استان، عملکرد بانک‌های دولتی را در پرداخت و هزینه کرد ۸۵ درصدی منابع جذب شده به بخش‌های مختلف تولید و سرمایه‌گذاری استان مثبت ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اگر بانک‌ها نباشند چرخ اقتصاد کشور نخواهد چرخید افزود: مدیران بانک‌های عامل باید تمامی تلاش خود را در راستای حمایت از بخش تولید و سرمایه گذویاری به کارگیرند.

وی بیان کرد: از هر کمک و پیگیری از مرکز که منجر به رفع موانع بانکی شود دریغ نمی‌کنیم‌

شاهچراغی در ادامه با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان گفت: مسئولان اقتصادی و بانک‌های استان تمامی درخواست‌ها و مشکل‌های قابل پیگیری خود را در راستای رفع موانع تولید و قوانین و اجرای مقررات بانکی همچون اقاله املاک تملیکی، واگذاری اختیارها، افزایش شعبه‌های روستایی و سرمایه‌گذاری در نوسازی بافت فرسوده را با اولویت‌بندی اعلام کنند تا در سفر مقام عالی دولت پیگیری لازم صورت گرفته و از حداکثر ظرفیت‌ها بهره‌برداری شود.

استاندارقم خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در چهارچوب قوانین و مقررات از هیچ کمکی در راستای حمایت از بخش تولید و نیز اجرای مصوبه بانک مرکزی در استمهال تسهیلات پرداختی در ایام شیوع بیماری کرونا مضایغه نکنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر