بررسی میزان آلایندگی واحد های صنعتی سلفچگان

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم تاکید کرد: واحد های صنعتی سلفچگان به علت تکنولوژی قدیمی محیط زیست منطقه ر ا تهدید میکند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  سید رضا موسوی مشکینی با بیان اینکه مجموعه واحدهایی که در منطقه صنعتی سلفچگان فعالیت می کنند از جنس تولید اسید، ایزوگام، قیر،  واحدهای تصفیه روغن و واحدهای سرب هستند که نمی‌توان حکم واحدی برای تمام آنها در نظر گرفت گفت: عموماً این واحدها از تکنولوژی های قدیمی استفاده می‌کنند و این تکنولوژی‌ها مسائل و مشکلات زیست محیطی را برای مردم منطقه به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه موضوع نظارت زیست محیطی در سلفچگان نیاز به نظارت مستمر و مداوم دارد افزود: فعالیت‌های کارخانه ها نباید آلودگی‌های زیست محیطی را به همراه داشته باشد و مدیران کارخانجات همواره باید نسبت به این مسائل اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۳۰ واحد در شهرک صنعتی سلفچگان وجود دارد که ۸۴ مورد فعال و ۴۶ راکد هستند که از موارد فعال ۲۴ مورد پتانسیل ایجاد آلودگی در استان را دارند ادامه داد: نظارت و پایش مجموعه حفاظت از محیط زیست نیز بیشتر بر این واحدها است که شامل مجموعه های فولاد، اسید، ایزوگام و ... هستند.

سید رضا موسوی با بیان اینکه بیشترین مشکل کارخانه های نامبرده آلودگی هوا، پسماندهای حاصل و ایجاد بو در منطقه از این کارخانجات است، گفت: دستگاه‌های متولی همچون دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی تاثیر این موارد را بر سلامت انسان و دام به صورت تخصصی  بیان کنند.

تمیزی بخشدار سلفچگان نیز با بیان اینکه جانمایی کارخانجات در سلفچگان بسیار بد بوده است گفت: تمام کارخانجات شهرک از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آلودگی برای مردم و محیط زیست ایجاد می کنند و سیستم های آنها سنتی است.

رئیس شورای اسلامی جنداب با بیان اینکه پلمپ کارخانه‌های مستقر در سلفچگان از سوی محیط زیست نمایشی است، گفت: این کارخانه ها ساعت ها بعد از پلمپ مشغول به کار می شوند.

اسماعیل گل با بیان اینکه متاسفانه هیچ پیشرفتی در بحث بهبود آلاینده‌ها در شهرک صنعتی سلفچگان نداشته‌ایم گفت: کارخانجات مستقر در سلفچگان نه از نیروی کار بومی بهره می‌برند و نه ارزش افزوده برای ساکنان منطقه ایجاد می کنند و تنها از سلامت آنها سوء استفاده می شود.

رئیس شورای اسلامی جنداب با اشاره به اینکه نظارت و پایش اداره کل محیط زیست هیچ اثری بر بهبود وضعیت آلایندگی در کارخانه‌ها نداشته است افزود: پسماندهای ویژه این کارخانجات نیز مسئله دیگری است که تا به امروز علی رغم قول مسئولان مربوطه حل نشده است.

وی با تاکید بر  اینکه پلمپ کارخانه‌های مستقر در سلفچگان از سوی محیط زیست بنابر صحبت‌های کارگران همان کارخانه‌ها نمایشی است ادامه داد: کارخانه‌ای که امروز تعطیل و پلمپ شده بود فردا شب مشغول به کار می‌شود و دود از همان کارخانه بیرون می‌آید.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر