795میلیاردتسهیلات اشتغال در قم پرداخت شد

سپهر اقتصاد-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل در سه بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری به مرحله پرداخت رسیده و از این نظر قم در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی در بیست و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: کارگروه ستاد تسهیل یکی از کارگروه هایی است که دارای عقبه قدرتمند ملی و استانی در خصوص اجرایی شدن مصوبات آن در سه بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به عملیاتی شدن ۹۵ درصدی مصوبات کارگروه استانی ستاد تسهیل قم در داخل استان، گفت: در قالب این کارگروه اگر مصوبه ای امکان اجرایی شدن در استان وجود نداشته باشد به کارگروه ملی ارجاع داده می شود.

سیجانی ادامه داد: در طی هفت ماه گذشته، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۳۱۰ مصوبه تصویب که از این بین ۵۸ درصد اجرایی شده و بقیه مصوبات نیز در روال قانونی خود قرار دارد.

وی حجم سرمایه گذاری صنعتی ایجاد شده در قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دو هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۱۵ درصد از آنها غیرفعال هستند.

سیجانی ابراز داشت: طی هفت ماه گذشته ۷۸ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با ۷ هزار و ۹۲۹ میلیاردریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۲ هزار و ۵۸۵ نفر صادر شده است.

وی با اشاره به هدف گذاری استان برای احیای ۳۷ واحد راکد صنعتی تا پایان سال جاری گفت: از ابتدای امسال ۱۹ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۱۹۸ نفر به مدار تولید بازگشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم یادآور شد: حدود ۲.۵ درصد از اشتغال صنعتی کشور در استان قم دایر شده است.

وی اظهار داشت: ۹ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان نیز بتازگی به بانک های عامل استان معرفی شده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر