تلاش برای اجرای آزمایشی طرح مدیریت یکپارچه شهری در قم

سپهر اقتصاد-رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: در حال حاضر شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم برای مدیریت یکپارچه شهری در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و غیره را داراست و رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در حال رایزنی و پیگیری اجرای آن در سطح هیات وزیران است.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه‌های مختلف توسعه‌ای کشور نسبت به واگذاری فعالیت خدماتی به مجموعه مدیریت شهری تصریح‌شده است، خاطرنشان کرد: رئیس شورای عالی استان‌های کشور نیز در سفر اخیر خود به قم نسبت به تمایل مسئولان برای اجرای آزمایشی مدیریت یکپارچه شهری در قم خبر داد که با استقبال شهردار و استاندار قم همراه شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: هم‌اکنون مجموعه مدیریت استان و شهرداری قم نسبت به اجرای آزمایشی این طرح آمادگی دارند و لازم است تا در سطح وزارت کشور نیز تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با اشاره به تصویب طرحی جهت مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی، بیان داشت: تلاش می‌شود قبل از تصویب و ابلاغ نهایی آن، این طرح به‌صورت آزمایشی در قم اجرا و نقاط قوت و ضعف به‌صورت دقیق‌تری انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم برای مدیریت یکپارچه شهری در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و غیره را داراست و رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در حال رایزنی و پیگیری اجرای آن در سطح هیات وزیران است.

رئیس شورای اسلامی استان قم، یادآور شد: سفر دوم رئیس‌جمهوری به قم شرایط لازم را برای تصویب کلان این طرح در سطح هیات دولت را می‌تواند به وجود بیاورد تا مدیریت یکپارچه شهری پس از سال‌ها شکل‌گرفته و نابسامانی‌های کنونی برطرف شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر