توسعه فضای سبز شهر قم نیازمند تأمین اراضی و منابع آبی است

برخی مناطق این استان از نظر فضای سبز شهری به شدت فقیر است و با استانداردها فاصله زیادی دارد.

سپهر اقتصاد-مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، لازمه توسعه فضای سبز را تأمین منابع آبی و اراضی مناسب است و گفت: افزایش ریزگردها در سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و یکی از راهکارها برای کاهش آن‌ها ایجاد و توسعه فضای سبز جنگلی و کمربند سبز است.

وی محدودیت‌های توسعه فضای سبز را مدنظر قرار داد و گفت: در این زمینه نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌های مختلف استان هستیم که مهم‌ترین محدودیت منابع آبی و اراضی واگذارشده به شهرداری است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه لازمه توسعه فضای سبز تأمین منابع آبی و اراضی مناسب است و ابراز کرد: افزایش ریزگردها در سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و یکی از راهکارها برای کاهش آن‌ها ایجاد و توسعه فضای سبز جنگلی و کمربند سبز است.

وی اذعان کرد: هرچند شهرداری در سال‌های اخیر تلاش کرده با منابع آبی پایدار توسعه فضای سبز را فراهم کند، اما نیاز داریم حداقل منابع آبی موردنیاز با همکاری دستگاه‌های ذیربط اختصاص یابد که یکی از این منابع پساب فاضلاب است.

جوادیان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری نهادهای مختلف استان به سرانه برنامه‌ریزی‌شده برای سال ۱۴۰۴ دست پیدا کنیم.**

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر