تولید محصولات کشاورزی صادرات محور باشد

سپهر اقتصاد-  استاندار قم برنامه‌ریزی برای تولید محصول‌هایی نظیر پسته که دارای بازار مصرف و صادرات محور هستند را ضروری دانست.

به گزارش  روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در بازدید از یک واحد تولید و فرآوری پسته و خشکبار، از پسته به عنوان یک محصول راهبردی و دارای ارزش صادراتی یاد کرد.

وی به پتانسیل‌های بالای قم در تولید پسته اشاره و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از باغ‌های استان را مزارع پسته تشکیل می‌دهند.

 ۱۲ هزار و ۴۳۲ هکتار از باغ‌های استان زیر کشت پسته است و ۲۹۱ کشاورز نیز به‌طور مستقیم در زمینه تولید این محصول فعال هستند.

استاندار قم با بیان اینکه پسته به لحاظ ارزش صادراتی و ارزآوری آن برای اقتصاد کشور حائز اهمیت است گفت: توجه به افزایش کیفیت تولید، همچنین بسته‌بندی و فرآوری این محصول در استان ضروری است.

شاهچراغی همچنین تلاش برای افزایش بهره‌وری دربخش کشاورزی از طریق توجه به بازاریابی و ایجاد صنایع جانبی محصول‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تولید محصول‌های صادرات محور و مبتنی بر دانش روز می‌تواند زمینه را برای ارتقای ارزش محصول‌های کشاورزی و توانمندسازی فعالان این بخش فراهم کند. ۱۴ هزار تَن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند، به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال برابر ۸۰۵ هزار تَن در زمینه محصول‌های زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر