تکمیل‌ طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در قم برای ۴۰‌هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در این استان که تعداد قابل‌ توجهی‌از آن‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰‌درصد دارد، برای بیش از ۴۰‌هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی  بیان داشت: یکهزار و ۶۲۶ طرح صنعتی نیمه‌تمام با سطح پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا بالای ۶۰ درصد در استان قم وجود دارد که برای ساخت‌آن‌ها ۳۹۴‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌ شده‌است.

وی افزود: با تکمیل این واحدهای صنعتی،‌ توان استان در زمینه تولید محصولاتی همچون محصولات فولادی و آهنی، محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، پنل خورشیدی، الیاف مصنوعی، محصولات لبنی،‌ کالاهای آرایشی و بهداشتی و همچنین لوازم خانگی، افزایش قابل ملاحظه‌ای‌ خواهد یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: افزایش سطح تولید محصولات از جمله مزایای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان است که علاوه بر کمک به تامین نیاز بازار داخلی، شرایط لازم برای صادرات محصولات و کسب درآمدهای ارزی از این طریق را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به حمایت‌های مسئولان استان از صنعت‌گران درقالب مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه‌داد: تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی نیمه تمام به‌خصوص آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قم است.

سیجانی گفت: تسهیل شرایط تامین مالی و فراهم‌ کردن بسترهای لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز به‌ بهره‌بردارن واحدهای صنعتی نیمه‌تمام از جمله اقدام‌هایی است که برای راه‌اندازی این واحدها درسطح نواحی و شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر