جذب ۳۰ درصدی اعتبار سفر استانی رئیس جمهور به قم

سپهر اقتصاد- در سفر استانی رئیس جمهور به قم ۲ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که از این مقدار ۷۰۰ میلیارد تومان آن یعنی حدود ۳۰ درصد آن جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی می‌گوید: برای بخش آبیار‌های نوین ۲۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که بخشی از آن جذب و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است و بخش دیگر آن در حال انجام است.

ابوالفضل عزیزی گفت: برای احیا و مرمت قنات‌ها هم ۷ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور اختصاص داده شد که ۴۴ رشته قنات مرمت شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم هم گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در زمین‌های در محدود پردیسان ساخت و ساز در حال انجام است و ۵ هزار و ۵۰۰ واحد هم در انتهای شهرک قدس در زمین ۶۳ هکتاری به صورت خود مالکی. محمد صادقی افزود: در ۵۶۰ هکتاری هم ۳۵ هزار واحد ساخت می‌شود که عملیات ساخت آن در همین هفته آغاز شد. به گفته وی، در استان قم ۱۳۲ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود ۸۵ هزار نفر واجد شرایط باشند.

در ستاد تسهیل و رفع موانع استان قم در سال جاری، ۳۷ واحد دوباره به چرخه تولید بازگشتند که به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم این عدد با همکاری دستگاه‌ها به ۶۰ می‌رسد. استاندار قم هم با اشاره به ۳۰ طرح کلان مصوب در سفر رئیس جمهور به قم گفت: برای مترو قرار است واگن از تهران تامین شود، شرکت مپنا گارگاه ساخت منوریل را آغاز کرده است و فرودگاه هم عزم استان بر ساخت آن است.

سفر رئیس جمهور به استان قم در دی ماه سال گذشته ۱۴۲ مصوبه داشت که این مصوبات در حال جذب اعتبار و اجراست.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر