خط و نشان استاندار قم به مدیران استان

سپهر اقتصاد-استاندار قم با بیان اینکه تمام مسائل و مشکلات مردم باید در زمان مشخص حل شود، گفت: شانه خالی کردن مسئولان استان از پاسخگویی خط قرمز من است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  استاندار قم با بیان اینکه مشکل اصلی مردم قم همانند بقیه استان‌ها مسئله اقتصادی است، گفت: استان قم با توجه به اینکه شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و سالانه ۲۰ میلیون زائر به قم تردد می کنند با مشکلات زیرساختی فراوانی روبرو است.

سید محمد تقی شاهچراغی مسکن و اشتغال جوانان را دیگر مسائل و مشکلات مردم در استان قم دانست و افزود: مردم حق گله‌مندی از مسئولان را دارند و در بازدید‌های میدانی و جلسات مختلف با حضور افراد و گروه‌های مختلف می‌بایست این مسائل با همکاری مسئولان استان در زمان بندی مناسب حل شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل استان باید با تلاش و زمانبندی منطقی و در جریان قرار دادن مردم از این زمان بندی برطرف شود، ادامه داد: خط قرمز ما عدم پاسخگویی مدیران دستگاه‌های مختلف است و هر مدیری در استان باید پاسخگوی اعمال کارکنان زیرمجموعه خود باشد و مردم و گروه‌های مختلف حق مطالبه مسائل خود را از آن‌ها دارند.

استاندار گفت: از رسانه‌های استان می خواهم مسائل و مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف و متفاوت را به گوش مسئولان برسانند و مسئولین نیز باید نگاه خود را از بالا به پایین تغییر بدهند و مشکلات مردم را حل کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور و هیئت همراه در سیزدهمین سفر استانی به قم سفر خواهند کرد افزود: این سفر در روز نهم دی خواهد بود و برای این سفر مقدماتی پیش بینی شده است که بازدید‌ها و جلسات مختلفی نیز در راستای حل مشکلات و مسائل مردم برگزار خواهد شد.

استاندار قم از برگزاری جلسات متعدد قبل از سفر رئیس جمهور برای پیگیری امور مردم به قم خبر داد و گفت: جلساتی در سطح وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در تهران و استان قم برای رفع مشکلات زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی و ... برگزار شده است و آنچه نهایی شود به صورت رسمی از طریق رئیس‌جمهور در نشست خبری به مردم قم اعلام خواهد شد.

شاهچراغی مهمترین دستاورد‌های سفر را انتقال مسائل و مشکلات مردم به رئیس جمهور دانست و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و جلسات متعددی که با افراد مختلف برگزار شده مسائلی از جمله فرودگاه، مترو، مونوریل، مسئله زیست محیطی و ... با حضور رئیس جمهور و مسئولان دیگر مطرح خواهد شد و برای آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه امیدواریم با همت شهرداری قم و بقیه دستگاه‌های مرتبط پروژه خط یک مترو به بهره‌برداری برسد افزود: موانع ادامه فعالیت‌های عمرانی فرودگاه قم نیز برطرف شده و امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در قم مقرر شد به زودی شاهد تکمیل عملیات عمرانی فرودگاه باشیم.

وی با بیان اینکه برای مسئله مونوریل در روز‌های گذشته مسائل و راهکار‌های مختلفی مطرح شده است ادامه داد: دولت و رئیس جمهور تاکید بر احیای پروژه مونوریل قم دارند، اما چگونگی آن با تشکیل کارگروهی استانی و ملی جمع‌بندی و به مردم اعلام خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته اراضی ۵۶۰ هکتاری به قم الحاق شد، اما پاسخگوی تمام نیاز مردم قم نخواهد بود، گفت: ۶۳ هزار واحد مسکونی پیش بینی دولت برای استان در ۴ سال آینده خواهد بود که امیدواریم پاسخگوی نیاز جامعه هدف باشد.

وی پیوست نگاری در زمینه‌های مختلف را دیگر مسئله ساخت واحد‌های مسکونی در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری بیان کرد و افزود: مردم برای رفع امور مختلف خود مثل مدارس فرزندان یا رفع و رجوع کاری نباید از آن منطقه به قم یا پردیسان بروند و باید مسائل آن‌ها در همان منطقه رفع شود.

شاهچراغی با بیان اینکه مسائل و مشکلات مختلفی در بافت قدیمی قم برای مردم در گذشته ایجاد شده است گفت: در اجرا و پیگیری برخی طرح‌ها در استان قم که همزمان با سفر رهبرانقلاب برای آن‌ها تصمیم گیری شده و دفتر رهبر معظم انقلاب بودجه و هزینه تقبل کرده خود را پرداخت کرده، اما برخی دستگاه‌های استان در این زمینه کم لطفی می‌کنند و هنوز سهم خود را پرداخت نمی‌کنند تا این مسائل و مشکلات خاتمه یابد و پروژه‌ها نیز به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های آموزشی در اطراف پردیسان در گذشته زمین هایی به آنها واگذار شده است افزود: اگر زیرساخت‌های مختلف در پردیسان حل شود متناسب با شرایط موجود بخشی از این زمین‌ها برای ساخت مسکن دولتی با تخصیص هزینه کمتر اختصاص خواهد یافت.

استاندار قم رفع مشکل محلات و مناطق حاشیه استان را از جمله مسائلی دانست که در سفر ریاست جمهوری به قم پیگیری خواهد شد گفت: شهرداری نقش اساسی در رفع مشکلات مردم این مناطق دارد و البته مسائل زیادی را نیز حل کرده است، اما نیازمند حل مشکل به صورت جهادی توسط تمامی دستگاه‌های مرتبط در استان خواهیم بود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر