دستگیری باند کلاهبردار با تلاش پلیس فتای قم

سپهر اقتصاد- فرمانده انتظامی استان قم: اعضای یک باند ۳ نفره که از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا و درگاه جعلی بانک از هموطنان کلاهبرداری کرده بودند با تلاش پلیس فتا قم دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار میرفیضی گفت: در پی شکایت تعدادی از افراد مبنی بر اینکه شخص و یا اشخاصی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب آن‌ها به‌ روش نصب نرم افزار جعلی بر روی گوشی تلفن همراه کاربران، اطلاعات گوشی و کارت بانکی شان را هک و مبالغ قابل توجهی برداشت شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

وی افزود: طی اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای استان، متهمان که به صورت باندی اقدام به این کار می‌کردند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی استان ۳ تن در این رابطه دستگیر شدند.

سردار میرفیضی، برابر اعلام نظر کارشناسان پلیس، رقم کلاهبرداری را بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: اعضای این باند با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا از افراد می‌خواستند که برای مشاهده ابلاغیه، نرم افزار جعلی را نصب و آن‌ها را به صفحات جعلی بانک هدایت و از حساب شان برداشت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در این پرونده ۴۵ تن از شاکیان شناسایی شده اند، تصریح کرد: در نهایت افراد دستگیر شده با توجه به شواهد موجود به جرم خود اعتراف و برای انجام مراحل قانونی به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مرجع قضائی استان شدند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر