دو محله شهرک پردیسان قم دارای مجتمع تجاری می‌شود

سپهر اقتصاد - مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به احداث دو مجتمع تجاری در محله‌های دو و سه شهرک پردیسان این استان گفت: احداث این مجتمع‌ها، جوابگوی بخشی از نیازهای روزمره اهالی پردیسان در حوزه کاربری و دسترسی تجاری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در طول سالیان اخیر برغم ساخت و سازهای مسکونی قابل ملاحظه و درخور در پردیسان قم، به لحاظ ایجاد و دسترسی به سایر کاربری‌ها از جمله تجاری با کمبودهایی مواجه بوده‌ایم، که این اداره‌کل در راستای خدمت رسانی به مردم اقدام به احداث مجتمع‌های تجاری کرده‌است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی افزود: احداث مجتمع‌های تجاری محله‌های دو و سه پردیسان علاوه بر ایجاد رضایتمندی شهروندی، صرفه‌جویی در وقت، کاهش هزینه‌های سرانه زندگی و کاهش ترافیک شهری، کاهش تنش اجتماعی و غیره را در پی دارد.

صبوری تصریح کرد: مجتمع تجاری محله دو پردیسان جنب مسجد امام حسین (ع) با زیربنای چهار هزار و ۴۲۷ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده‌است.

وی در خصوص جزییات مجتمع تجاری محله سه نیز گفت: احداث این مجتمع جنب مدرسه دانش پژوه با زیربنای ۲ هزار و ۴۹۱ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد تاکنون ۱۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

صبوری بیان داشت: احداث عملیات تکمیلی بلوار امام علی(ع) به طول دو هزار متر و هزینه ۹۰ میلیارد ریالی، احداث عملیات روسازی و جدول گذاری بخشی از معابر محله ۶ و بلوار ابوطالب به طول هزار و ۳۰۰ متر و هزینه کرد ۱۹ میلیارد ریال از دیگر اقدام‌های این اداره‌کل در محدوده پردیسان قم است.

وی به مطالعه‌های انجام شده در محدوده اراضی پردیسان قم اشاره و بیان کرد: مطالعه‌های آماده‌سازی اراضی ۵۷ هکتاری پردیسان روبه‌روی دانشگاه آزاد به مبلغ ۴۱۵ میلیون ریال و پیشرفت ۸۰ درصد و مطالعه‌های آماده‌سازی اراضی ۷۰ هکتاری پردیسان به مبلغ ۵۱۷ میلیون ریال و پیشرفت ۸۰ درصد نیز از دیگر اقدام‌های این اداره‌کل می‌باشد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر