راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس كرونا در قم

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی سلولی و مولکولی در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب، جهت شناسایی و پایش ویروس کرونا به روش PCR به منظور بررسی وضعیت ویروس کرونا در شبکه‌های آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور  با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: پایش و اندازهگیری این ویروس در شبکههای آب و همچنین پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های  فاضلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد.

وی با اشاره به اهمیت اطمینان از سلامت آب شرب و همچنین پسابی که وارد محیط زیست میشود، اظهار داشت: با شناسایی و اندازهگیری مقدار ویروس کرونا، می‌توان ظرفیت مناسبی برای پیش‌بینی میزان شیوع بیماری در مناطق شهری به دست آورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر اینکه بررسی وضعیت ویروس کرونا در شبکه‌های آب و فاضلاب  برای سازمان‌های متولی بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در همین راستا آبفای استان اقدام به راه‌اندازی این آزمایشگاه جهت شناسایی این ویروس در آب و فاضلاب کرد.

وی با بیان اینکه روشPCR   به تشخیص مولکولی ماده ژنتیکی ارگانیسمها در آب میپردازد، اذعان داشت: این روش دارای مزایای منحصر به فردی است که از آن جمله می‌توان به دقت و سرعت بسیار بالاتر نسبت به روش‌های متداول آزمایشگاهی اشاره کرد.

دکتر صادق پور در ادامه تاکید کرد: با توجه به آزمایش‌های انجام شده بر روی نمونه‌های آب و پساب، تاکنون هیچ گونه آلودگی از لحاظ ویروس کووید ۱۹ مشاهده نشده است.

وی در پایان با اشاره به نظارت کامل و دقیق بر روی سلامت و بهداشت آب تصریح کرد: روزانه آزمون های مختلف میکروبی، فیزیکی وشیمیایی و کلرسنجی به منظور اطمینان از سلامت آب بر روی شبکه و تاسیسات انجام می­شود ضمن اینکه حساسیت  بر روی سلامت آب از زمان شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر