سایت پسماند نخاله در طرح اقدام ملی مسکن در قم مکان‌یابی شود

سپهر اقتصاد ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قم، باید هرچه سریع‌تر سایت پسماند نخاله مکان‌یابی و تصویب شود.

ابراهیم معتمدی  درکارگروه مدیریت پسماند استان قم افزود: محل دفن پسماندهای خانگی، صنعتی و پزشکی و نخاله های ساختمانی یکی از محل های استراتژیک در هر شهر و منطقه ای است که در صورت عدم توجه و کار کارشناسی دقیق، در سالهای آینده دردسر ساز می‌شود.

وی بر ضرورت راه اندازی واحد بازیافت نخاله‌های ساختمانی در قم و ارائه تسهیلات لازم برای آن تأکید کرد و گفت: سایت ۱۸ هکتاری پسماند ویژه و صنعتی سلفچگان نیز از جمله همین موارد است که با مشکلات متعدد زیست محیطی مواجه شده و باید به خوبی مدیریت شود.

معاون عمرانی استانداری قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید همت و تلاش مضاعفی برای جذب اعتبارات ملی جهت اجرای برنامه های زیست محیطی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ادارات ذیربط باید برنامه مشخصی برای ساماندهی و بهبود وضعیت سایت ۱۸ هکتاری پسماند سلفچگان داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه سایت جدید پسماند صنعتی استان باید سریع‌تر راه اندازی شده و در چرخه قرار بگیرد، تصریح کرد: باید فرآیند مدیریت پسماندها در همه بخش ها، بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط تبیین شده تا تکالیف و وظایف دستگاه‌ها روشن و مشخص شود.

کارگروه مدیریت پسماند با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر