شهرداری و شورای شهر قم حامی اصلی الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری هستند

سپهر اقتصاد- رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری حداکثر حمایت از طرح جهش تولید مسکن را انجام خواهد داد، گفت: شورای شهر حامی اصلی الحاق این اراضی است و باید تمام فرآیندهای قانونی الحاق در این زمینه رعایت شود تا شهروندان در آینده شاهد مشکلاتی در خصوص زیرساخت‌ها، سرانه‌ها و تجاری‌سازی‌ها نباشند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم طرح تفصیلی توجه به سرانه‌های شهری مانند مشکلات تجاری امروز شهرک پردیسان است، ادامه داد: موارد بسیاری مانند هدایت سیلاب‌ها، فاضلاب، زیرساخت‌ها و غیره در طرح تفصیلی از مسائلی بوده که لازم است توسط شهرداری تهیه و در شورای اسلامی شهر تصویب شود و سپس در کمیته انطباق فرمانداری تأیید و از آن به مراجع ذیصلاح مانند شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان فرآیندهای بالا طی نشده است و مشخص نیست به چه شکلی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب‌شده است؛ رئیس وقت شورای اسلامی شهر قم نیز در نامه‌ای به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور عدم رعایت فرآیندهای قانونی الحاق را متذکر شده و هرگز نگفته ما مخالف این طرح هستیم.

وی با تأکید بر اینکه رئیس شورای پنجم شهر قم در این نامه به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تأکید کرده که قبل از الحاق باید این نگرانی‌ها برطرف شود، یادآور شد: چراکه تصویب این طرح در آینده برای شهروندان مشکلاتی را نظیر معضلات کنونی شهرک پردیسان ایجاد خواهد کرد.

اسلامی تصریح کرد: شورای شهر قم هیچ‌وقت مخالف این الحاق نبوده و همیشه حامی مسکن ملی در صدور پروانه‌ها و تخفیفات ویژه و غیره است و این نهاد حداکثر حمایت خود را از طرح جهش مسکن انجام خواهد داد.

به گفته وی، شهرداری قم معتقد است که طرح جهش تولید مسکن باید در همین پردیسان انجام شود و از حریم شهری قم مانند طرح انتقال شهروندان قمی به شهر امیرکبیر اراک تکرار نشود، چراکه شهروندان قمی هیچ‌وقت رغبتی برای سکونت در خارج از این شهر ندارند.

اسلامی ابراز داشت: دغدغه سرانه‌ها، زیرساخت‌ها، مطالعات فنی و اجرای فرآیندهای قانونی مباحثی بوده که شورای اسلامی سابق قم به آن‌ها تأکید داشته و این مسئله به معنای مخالفت این نهاد با الحاق این اراضی نیست، اما یکی از مسئولان استانی اخیراً در سخنانی گفته بود که این اقدام شورای شهر قم بهانه به دست شورای عالی شهرسازی و معماری داده است، درحالی‌که شورای شهر قم خواستار رعایت فرآیندهای قانونی و حل مشکلات زیرساختی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: نظر قطعی شورای شهر قم بر حمایت کامل از مسکن ملی، تقسیط و تخفیف در فرآیندهای احداث و تأکید بر انجام این طرح در شهرک پردیسان و جلوگیری از خروج این طرح از حریم شهری است.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم با رعایت فرآیندهای قانونی نگرانی‌های آینده در این اراضی تکرار نشود و ما به‌عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری بسیار دلسوزتر از مسئولان دولتی در این قبیل مباحث هستیم.

اسلامی با تأکید مجدد بر اینکه هیچ منعی برای الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری وجود ندارد، گفت: کمیسیونی از شهرداری و شورای شهر قم متولی این مسئله شدند تا سرانه‌های عمومی، تجاری‌ها، زیرساخت‌ها و غیره در این الحاق تأمین‌شده باشد تا در آینده شهروندان ما دچار مشکل نشوند.*****

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر