ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای خانه‌مسافرهای غیرمجاز قم

ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای خانه‌مسافرهای غیرمجاز قم

سپهر اقتصاد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای صدور پروانه خانه‌مسافرها برای مجوز فعالیت تعیین کرد.

 به‌گزارش  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در جلسه کمیته هماهنگی خانه‌مسافرهای قم، با بیان این که استان درطول سال میزبان مسافران و زائران است، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۲ هزار تخت اقامتی در قم وجود دارد و کمبود تخت‌های اقامتی زمینه را برای ایجاد خانه‌مسافرهای غیرمجاز ایجاد کرده‌است.

وی با اشاره به این که خانه‌مسافرهای غیرقانونی با مشکلات بهداشتی و امنیتی روبروست، افزود: سامان‌دهی مراکز اقامتی غیر مجاز برای بهبود خدمات گردشگری تنها بر عهده این اداره‌کل نیست و این امر همکاری دستگاه‌های مرتبط همچون استانداری و اماکن نیروی انتظامی را می‌طلبد.

وی با اشاره به خدمات نامناسب مراکز اقامتی غیرمجاز گفت: امید داریم با سامان‌دهی خانه‌های‌ مسافر، فعالیت مراکز اقامتی غیر مجاز به صفر برسد.

ارجمندی در ادامه ضریب اشغال تخت‌های اقامتی در استان را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: به دنبال سرمایه‌گذاری برای افزایش تعداد تخت اقامتی در قم هستیم.

وی اظهار داشت: تا پیش از کرونا ۱۰۷ مجوز مرکز اقامتی صادرشده و حدود ۴۰ درخواست جدید در حال بررسی است.

وی با اشاره به اتمام مجوز خانه‌مسافرها تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، انجمن صنفی خانه‌مسافر استان و مجری (شرکت تعاونی) باید حداکثر تا ۱۵ روز آینده پروانه‌ها و نرخ نامه‌های خانه‌مسافرها را (تک نرخی) صادر و مشکلات خانه‌مسافرها را احصا و اعلام کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر