ضرورت بازنگری وضعیت پارکینگ در قم

سپهر اقتصاد- رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم با تأکید بر تغییر رویکرد شهرداری در نحوه توسعه پارکینگ گفت: هزینه‌های تملک زمین برای توسعه پارکینگ بسیار بالا بوده و باید رویکرد شهرداری در ساخت پارکینگ تغییر کرده و به سمت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حرکت کند.

وی با تأکید بر تغییر رویکرد شهرداری در ساخت پارکینگ افزود: هزینه‌های تملک زمین برای توسعه پارکینگ بسیار بالا بوده و باید رویکرد شهرداری در ساخت پارکینگ تغییر کرده و به سمت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حرکت کند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم ابراز کرد: باید با همکاری بخش خصوصی و با تعریف مبناهایی جدید کسری پارکینگ در مناطق را جبران کنیم و این کار روش‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد.

وی خرید پارکینگ از بخش خصوصی را یکی از راه‌های تأمین پارکینگ در مناطق دانست و اذعان کرد: در حال حاضر ما درآمدی از حذف پارکینگ در مناطق داریم که باید برای آن برنامه‌ریزی کرده و با تجمیع آن بخشی از کسری پارکینگ مناطق را جبران کنیم.

رمضانی به تفاوت هزینه ساخت هر پارکینگ با مبلغ دریافتی از حذف پارکینگ اشاره و تصریح کرد: باید شهرداری و شورای شهر تدبیری برای این موضوع اندیشیده و این دریافت حذف پارک را برداشته و آن را به کسری پارکینگ تبدیل کنند.

وی اضافه داد: وقتی هزینه ساخت پارکینگ خارج ازملک برای پیمانکار بیشتر از ساخت پارکینگ در ملک خودش می‌شود اقدام به حذف پارکینگ نکرده و بخشی از مشکلات شهرداری برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم یادآور شد: تملک زمین هزینه سنگینی برای شهرداری داشته و شهرداری تنها هزینه ساخت پارکینگ را از مالک می‌گیرد و هزینه تملک زمین محاسبه نمی‌شود و این موضوع نیاز به تغییر تفکر و نگاه سازمانی در شهرداری دارد.

وی برنامه حال حاضر شهرداری را برای توسعه پارکینگ موردبررسی قرارداد و گفت: به مناطق اعلام‌شده زمین‌های مناسب برای پارکینگ را مشخص کرده و اعلام کنند تا بتوانیم به کمک بخش خصوصی پارکینگ احداث کنیم

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر