ضرورت توجه بیشتر به استارتاپ‌های حوزه شهری

سپهر اقتصاد- عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تشکیل کمیته فناوری اطلاعات در این شورا گفت: این کمیته متشکل از ۳ تن از اعضای شورا، اساتید دانشگاه و متخصصین این حوزه بوده که این کمیته مسئله محور خواهد بود و با برنامه‌ریزی ۴ ساله نگاهی راهبردی به امور هوشمند سازی و همچنین اولویت‌های شهر خواهد داشت.

وی با تأکید بر تغییر شیوه‌های مدیریت در حوزه شهری، افزود: با توجه به‌ضرورت تغییر شیوه‌های مدیریت در شهر و لزوم بهره‌مندی از فنّاوری‌های نوین برای دستیابی به شهر هوشمند، عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و ستاد شهر هوشمند قم باید تغییری جدی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با توجه به فراوانی استارتاپ‌های گوناگون حوزه شهری که امکان ارائه خدمات متفاوت و راه‌حل‌های نوین و هوشمند برای برطرف‌سازی مشکلات شهر را دارند، اما زیرساخت‌های دقیق جهت استفاده از این پتانسیل و ایجاد این ارتباط دوسویه تاکنون ارائه نشده است.

وی با اشاره به ضعف در سامانه شفافیت شهرداری قم و شورا که به‌عنوان یکی از مراکزی که می‌توانست پایه‌گذار این مهم باشد، گفت: شورای اسلامی شهر نماینده مردم است و نباید خود را نماینده شهرداری بداند، وظیفه ذاتی شورا، سیاست‌گذاری و نظارت است

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر