طرح جامع توسعه صنایع قم تدوین شود

توان قم در طرح نهضت ملی مسکن بیشتر از سهمیه ابلاغی است

سپهر اقتصاد - استاندار قم با اشاره به مشکل‌هایی که در تامین برق‌وآب واحدهای صنعتی استان در دوران اوج مصرف وجود دارد گفت: تدوین طرح جامع توسعه صنایع استان ضروری است.

به گزارش‌  روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای معادن استان طی سخنانی با اشاره به اعطای مجوزهای قانونی مربوط به فعالیت معادن در نقاط مختلف استان اظهار داشت: با این وجود ساکنان مجاور معادن باید به فعالیت و استخراج از معدن‌ها توجیه شوند و مشکل‌های آنها پیگیری و حل شود.

استان قم در حال حاضر دو درصد کل معادن موجود در کشور را دارد.

او با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های تسهیل‌گر در این حوزه گفت: اعضای شورای روستا و دهیار نیز در فرایند حل اختلاف‌های بین مجریان استخراج معادن و ساکنان مجاور باید حضور فعال داشته باشند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به سیاست دولت در تامین مسکن مورد نیاز برای روستاییان با هدف جلوگیری از مهاجرت گفت: فرمانداران باید بررسی امکانات و زیرساخت‌های لازم و نیز اراضی موجود برای اجرای این سیاست را در دستور کار قرار دهند.

شاهچراغی با اشاره به طرح توسعه شهرک‌های صنعتی استان قم بیان داشت: باید ضمن بررسی عملیاتی بودن طرح‌های توسعه‌ای به جهت تامین برق و آب‌وگاز و مسائل زیست محیطی؛ پیش از واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران، زیرساخت.های لازم تامین شود.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه در شرایط حاضر نیز مشکل‌هایی در راستای تامین برق و آب واحدهای صنعتی در دوران اوج مصرف داریم افزود: باید طرح جامع توسعه صنایع تدوین شود.

وی گفت: با توجه به موقعیت ویژه قم متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در این استان در حوزه صنعت داریم، و نباید در اعطای اراضی عجله کنیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر