ظرفیت‌های بی نظیر قم در مسیر توسعه استان بکار گرفته شود

همراهی مدیران استانی و شهری باعث تسریع در پیشرفت و آبادانی می‌شود

سپهر اقتصاد-استاندار قم گفت: ظرفیت‌های بی نظیر قم در بخش نیروی انسانی، تولید اندیشه دینی و معارف اهل بیت(ع) و غیره باید در مسیر توسعه و پیشرفت استان بکار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدتقی شاهچراغی در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید قم، افزود: بنده برای خودم هیچ شانی جز نوکری و خادمی مردم قائل نیستم و معتقد هستم اگر می خواهیم پس از مرگمان آرامش داشته باشیم باید در خدمت رسانی به مردم تلاش بیشتری کنیم؛ من اهل قم و متولد این شهر هستم و از اینکه در دورانی در دفاع مقدس همرزم شهید زین الدین بودیم بسیار خرسند می باشم.

استاندار قم گفت: ما سرباز انقلاب و برای موفقیت در عرصه مدیریت نیازمند مشارکت آحاد مردم هستیم.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اقدامات بسیار خوبی طی سالهای گذشته انجام شده اما هنوز کارهای بر زمین مانده فراوان است.

وی یادآور شد: اصحاب رسانه در این مسیر می توانند با وجود هجمه های سنگین رسانه های معاند موجب افزایش مشارکت های مردمی شوند.

وی تاکید کرد: اقدامات مطلوب استاندار سابق قم دنبال خواهد شد و در کنار آن صفحات جدیدی نیز در مدیریت قم گشوده می شود.

هیات وزیران روز چهارشنبه هفته گذشته پس از بررسی سوابق و برنامه های سید محمد تقی شاهچراغی، به او  به عنوان استاندار قم رای اعتماد دادند.

شاهچراغی متولد ۱۳۴۰ است که بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و پس از مدت کوتاهی بعنوان یکی از فرماندهان لشکر همیشه پیروز ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در کنار بزرگانی چون شهید زین‌الدین به دفاع از کشور پرداخت.

استاندار جدید قم، پس از دفاع مقدس نیز سابقه فرماندهی سپاه‌ استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران و استان تهران را در کارنامه دارد و از مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون نیز فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم را بر عهده داشته است.

شاهچراغی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است، در خردادماه سال جاری با پیشنهاد سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر معظم انقلاب و به پاس قدردانی از تلاش و عملکرد جهادی کارکنان نیروهای مسلح در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در قم، از سوی فرمانده معظم کل قوا مورد تشویق قرار گرفت.

همچنین «بهرام سرمست» استاندار سابق قم متولد بناب در استان آذربایجان شرقی و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی است که پیش از استانداری قم، مسئولیت مدیرکل سیاسی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد؛ وی پیش از آن و در دولت یازدهم مسئولیت مدیرکلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران را برعهده داشته است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر