عجایب میلیاردی چسبیده روی دیوار قم

سپهر اقتصاد-  با نگاهی به سایت دیوار با انواع و اقسام آگهی‌ها روبرو خواهیم شد که برخی از آن‌ها با قیمت‌های افسانه‌ای و به دور از واقعیت بدجوری چشم و ذهن مخاطب را به خود مشغول می‌کند که در این گزارش می‌خواهیم به گوشه‌ای از این آگهی‌ها که در استان قم بارگزاری شده‌اند نگاهی بیاندازیم و یک بررسی هرچند جزعی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در جست‌وجوی اولیه به یک قطعه زمین در محدوده بلوار الغدیر و روبروی بوستان علوی رسیدیم، جایی که یک قطعه زمین تفکیک نشده به مساحت ۹۸۰۰ متر با کاربری تجاری، صنعتی و با قیمت باورنکردنی ۸۹ میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده است.

شاید خالی از لطف نباشد تا دوستانی که آشنایی کاملی با نقشه شهر قم ندارند، بدانند در این منطقه که یکی از بهترین بیمارستان‌های قم یعنی بیمارستان امام رضا(ع) حضور دارد همچنان شاهد مشکلات متعددی پس از ۷ سال هستیم که ازجمله مهمترین آن‌ها می‌توان به نبود راه دسترسی مناسب اشاره کرد.

خانه شمالی جنوبی ۷۵ میلیارد تومان

آگهی دوم به نیز به یک خانه در محله باجک مرتبط است، خانه‌ای کلنگی به متراژ ۴۶۵ متر که بنا به گفته شخص آگهی دهنده به دست ورثه رسیده است و اکنون آماده فروش است ولی با مبلغ ۷۵ میلیارد تومان!

تکه کشف نشده بهشت در میم

در این آگهی اضافه‌گویی نخواهیم داشت و تنها توضیحات متن آگهی را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

منطقه توریستی وگردشگری میم، بهترین لوکیشن زیبا و لاکچری، آینده رو امروز لمس کن، چشم انداز زیبا به کوه، تنفس در هوایی پاک و زلال، شروع صبحی دل انگیز باصدای چه چه پرندگان، شامگاهی زیبا و مهتابی با نگاه به افق، ۸۰۰۰ متر مساحت به قیمت ۴۸ میلیارد تومان! البته شاید این مبلغ برای یک باغ معمولی در روستاهای قم بالا باشد اما این‌گونه که پیداس این باغ هیچ بویی از معمولی بودن نبرده است، اگر با دقت بیشتری توضیحات را مطالعه کنید خواهید یافت که منظور از آینده رو امروز لمس کن این است که چرا پس از مرگ؟ همین امروز به بهشت برسید؛ در بندهای بعدی نیز خصوصیاتی که تنها برای بهشت هست و هیچ کجای دیگر یافت نخواهد شد را مشاهده می‌کنید ازجمله هوای پاک و صدای چه چه پرندگان!

لازم به ذکر است، میم روستایی از توابع بخش فردو شهرستان کهک در استان قم با آب و هوایی تقریبا نزدیک به خود شهر قم و با جمعیت حدودا زیر هزار نفر است.

ماجرای زمینی که از همسایگی حرم نفع ۴۰ میلیاردی می‌برد

زمینی با مساحت ۴۳۶ متر در محدوده چهارراه غفاری به قیمت ۴۰ میلیارد تومان آگهی شده است، به راستی چرا باید شاهد این قیمت برای یک قظعه زمین باشیم، چرایی که البته امروز به این زمین خلاصه نمی‌شود و در تمام امور روزمره‌مان حضور پررنگی دارد که در انتهای آگهی به طور مفصل راجب آن صحبت خواهیم کرد.

یک متر آپارتمان، صد میلیون!

این آگهی برای یک واحد آپارتمان به متراژ ۳۳۰ متر و به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان است، آپارتمانی در محدوده بلوارامین که توصیحات آن به دو جمله آپارتمانی خاص برای افراد خاص خلاصه شده است، البته این دو جمله دنیایی از حرف را پشت سر خود دارد، اصلا همین کلمه افراد خاص یعنی دخالت کردن در این آگهی به ما مردم عادی نیامده است.

هر کلنگ چند میلیارد؟

مورد بعدی به آگهی خانه کلنگی در خیابان زنبیل آباد قم با مساحت ۲۶۱ متر و با قیمت ۲۲ میلیارد تومان اختصاص دارد؛ راستی کلنگ از کی انقدر گران شده؟ اصلا کلنگی چند حساب می‌کنند این دوستان؟

هنرستان قم یا هنرستان کالیفرنیا، مسئله این است!

۵۸۰ متر زمین در خیابان هنرستان به قیمت ۲۰ میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده است اما نکته این آگهی در این است که دقیقا مشخص نشده کدام هنرستان، آیا منظور آگهی دهنده خیابان هنرستان در همین قم خودمان است یا بدلیل راه‌اندازی نشدن سایت دیوار کالیفرنیا مجبور به قراردادن آگهی در صفحه شهر قم شده است؟ سوالی که باید به طور اصولی و دقیق مورد بحث و گفت‌وگو قرار بگیرد.

و...

دیوار پر شده است از این آگهی‌ها که اگر بخواهیم تمام آن‌ها را حتی با یک پاراگراف برایتان بیاوریم شاید از حوصله خارج باشد، ولی چرا باید به این قیمت‌ها رسیده باشیم آیا قیمت واقعی این املاک همین قدر است؟

یکی از کارشناسان املاک در گفت‌وگو با ایسنا به بیان یک توضیح مختصر در این خصوص پرداخت:

مهران حاجی‌غلامرضا در ابتدا ضمن ابراز تاسف بابت عدم نظارت مناسب بر این آگهی‌ها، اظهار داشت: متاسفانه امروز وضعیت بازار به صورتی شده که این آگهی‌ها میان قشری خاص از افراد میلیاردر دست به دست می‌شود به صورتی که شخص آگهی دهنده هیچ نیاز و ضرورتی به فروش ملک خود ندارد و تنها یک آگهی با یک مبلغ بالا منتشر می‌کند و در طرف دیگر ماجرا شخصی از زیادی سرمایه بدون هیچ توجهی به قیمت واقعی ملک پای معامله می‌آید.

اما آیا واقعا باید به همین سادگی از این ماجرا گذر کنیم و به ضربه‌ای که این افراد به زندگی سایرین می‌زنند توجهی نداشته باشیم؟

به طور قطع می‌توان بیان کرد که بیش از نیمی از افرادی که این گزارش را مطالعه می‌کنند با حتی مبالغی کمتر از ۱۰ درصد این آگهی‌ها می‌توانند به بسیاری از آرزوهای ریز درشت خود برسند؛ آرزویی که برای آگهی دهندگان شاید حداقل زندگی هم نباشد و جای افسوس بسیار است که هیچ کنترلی بر این اختلاف طبقاتی که به شکاف و امروز به دو گروه له‌شدگان و له‌کنندگان رسیده است، وجود ندارد.

این موضوعات درحالی است که در بسیاری از نقاط شهر هنورهم می‌توان با حدود یک میلیارد تومان صاحب خانه شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر