لزوم افزایش نظارت میدانی بر بازارکالاهای اساسی

سپهر اقتصاد- استاندار قم بر تشدید نظارت های میدانی در زمینه توزیع کالا و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار تاکید کردو گفت:در بازار هیچگونه کمبودی در عرضه اقلام اساسی مردم وجود ندارد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  شاهچراغی در دوازدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم در خصوص مدیریت تغییرقیمت کالاهای اساسی در بازار و کنترل تورم انتظاری در جامعه گفت : باید فارغ از تورم های موجود بازار کمبودی از نظر کالاهای اساسی احساس نشود و با هماهنگی تولید کنندگان، اتحادیه ها و اصناف مختلف شرایط وفورکالا در بازار فراهم شود.

 شاهچراغی با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی استان باید پیش بینی لازم از سهم استان در زمینه  تولید ومصرف کالاهای اساسی را انجام دهند افزود : بازرسان با رصد، سرکشی و افزایش نظارت ها باید کنترل قیمتها را بیش از پیش در دستور کار قرار دهند

وی با اشاره به اینکه در بخش اقلام اساسی و تامین نیاز های مردم هیچ گونه کمبودی وجود ندارد گفت : باید دقت شود تا کسری در اقلام اساسی استان نداشته باشیم وبا پیگیری و افزایش نظارت ها باید از افزایش قیمت ها و احتکار جلوگیری شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز با اشاره به اینکه وضعیت تولید و عرضه مرغ روند پایداری دارد گفت : نیاز استان بین 50 تا 60 تن است که با تامین نهاده های دامی تولید کنندگان استانی افزایش قیمتی در این کالا رخ نداده است و روند پایداری دارد.

 حاج رضا از اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان, عشایر وفعالان عرصه دامپروری استان خبر داد و افزود :تاکنون 318 نفر به بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند

سیجانی رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان قم هم  گفت: در یک هفته گذشته 20 گشت مشترک با همکاری بازرسان سازمان صمت، اداره کل تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی و اتاق اصناف استان قم تشکیل شده است و در این مدت  35پرونده به ارزش 2 میلیارد و 144 میلیون ریال برای واحد های صنفی متخلف تشکیل شده است.

 

تامین زیرساخت‌های انرژی در شهرک‌های صنعتی قم ضروری است

 استاندار قم، بر ضرورت ساماندهی و تامین زیرساخت‌های انرژی در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در سی و چهارمین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، با اشاره به وضعیت خشکسالی در سطح کشور و استان اظهار داشت: در چنین شرایطی بهینه‌سازی درمصرف انرژی و آب و مدیریت در توزیع از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به نیاز تولیدکنندگان و صنایع به زیرساخت‌های انرژی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز نسبت به بررسی دوباره انشعابات تخصیص داده شده به شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی اقدام کنند و ساماندهی این موضوع از اهمیت خاص برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای توسعه استان و حل مشکل صنایع الزاما باید تامین انرژی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید عدالت در توزیع برق، آب و گاز مورد توجه شرکت های دولتی باشد.

وی پیگیری از طریق مبادی ذی‌ربط و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه برای تامین زیرساخت‌های انرژی را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید هیچ دستگاهی از نص صریح قانون عدول کند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر