لزوم تسهیل فعالیت‌های دفاتر تسهیلگری در استان قم

سپهر اقتصاد-ایسنا/قم رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: لازم است که فعالیت‌های دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، توسط نهادهای ذی‌ربط نیز تسهیل شود تا ارائه خدمات و فعالیت‌ها توسط این دفاتر در سطح محله با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش ایسنا، ماشاالله سعادتمند، رئیس شورای اسلامی استان قم، با حضور در دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم (عج)، ضمن آشنایی از شرح خدمات دفاتر تسهیلگری، عنوان کرد: لازم است که فعالیت‌های دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، توسط نهادهای ذی‌ربط نیز تسهیل شود تا ارائه خدمات و فعالیت‌ها توسط این دفاتر در سطح محله با سرعت بیشتری انجام شود.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید در هر کجا که به مسئله جوان و جوانان به درستی رسیدگی و توجه شود، آن کشور در راه پیشرفت و تعالی، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کند، گفت: در این راستا نیروی جوان و فعال در دفاتر تسهیلگری می‌تواند از طریق مطالبه گری و فعالیت‌های جهادی، اقداماتی را به سرانجام برساند که شاید پیش از این تصور می‌شد تحقق آن امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: منطقه پنج، از جمله مناطقی است که ضرورت دارد به آن توجه شود؛ بنابراین لازم است محله شهر قائم به ویژه سکونتگاه اسماعیل‌آباد در اولویت تصمیم گیران استان قرار گیرد.

وی با اشاره به سال‌ها فعالیت در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: توجه به مباحث فرهنگی محلات و نگاه محله‌ای و مسجد محوری به مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و توانمندسازی محلات داشته باشد.

وی گفت: بر اساس نتایج گرفته شده از گزارش فعالیت‌های دفتر تسهیلگری و توسعه محلی می‌توان گفت تمامی اقدامات به صورت مردمی و جهادی در راستای خدمت به خلق بوده است و اشاره کرد که خدمت به خلق و مردم از بالاترین عبادت‌ها است.

ابوالفضل معرفی، مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم عنوان کرد: مسائل و محلات شهر قائم اولویت‌بندی شده است و این دفتر از نهادهای ذی‌ربط پیگیر برطرف شدن آن‌ها است.

وی افزود: ایمن نبودن عبور عابر پیاده از عرض بلوار شهید کبیری، لزوم توجه به سکونتگاه اسماعیل‌آباد، آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، نرخ بی‌سوادی و کمبود نیروی کار متخصص به عنوان چند مسئله اولویت‌دار محله شناسایی شده است.

وی ادامه داد: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم برای هر یک از این مسائل، اقدام‌های مختلفی را توسط معتمدین و تیم‌های محلی تعریف نموده است و پیگیر تحقق و اجرای این اقدام‌ها است.

لازم به ذکر است که دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم در سال ۱۳۹۸ مشغول به فعالیت بوده و کارشناسان اقتصادی، اجتماعی، مددکاری، حقوقی و شهرسازی در راستای خدمت به اهالی شهر قائم در آن فعالیت دارند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر