مازاد درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی استان قم

مازاد درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی استان قم

سپهر اقتصاد- سرپرست اقتصاد و دارایی استان قم گفت: امسال ۲۵۰ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته ایم.

مازاد درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی استان قمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما  مهدی فراهانی در جلسه ذی حسابان با استاندار با اشاره به کشف فرار‌های مالیاتی و انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های قمی به استان گفت: از این دو محل امسال مازاد درآمدی ۲۵۰ میلیارد تومانی نسبت به سال قبل داشته ایم.

استاندار  قم نیر در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت کار ذی حسابان  به عنوان بازوی نظارتی دستگاه‌های اجرایی گفت: مازاد درآمد استانی موضوعی است که در جلسه با سازمان برنامه و بودجه باید پیگیری شود  تا سال آینده در استان هزینه شود.

آقای شاهچراغی از سامان دهی اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در بودجه سال آینده خبر داد و افزود:  نظارت‌ها باید در زمینه پرداخت اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی بر اساس عدالت افزایش یابد تا شاهد شکاف در پرداخت‌ها بین نیرو‌های شرکتی و قرار دادی با سایر نیرو‌ها نباشیم.

وی عملکرد نزدیک به عدالت در پرداخت‌ها را ضروری دانست و گفت: با حضور ذی حسابان باید دقت شود که نحوه پرداخت اضافه کاری و پاداش‌ها در دستگاه‌های اجرایی منطقی با ضابطه و بر اساس عدالت صورت گیرد.

شاهچراغی افزود:  عملکرد ذیحسابان مالی یکی از شاخص‌های مالی برای سلامت، شفافیت، نظم، انضباط و تضمین سلامت مالی دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود که می‌تواند در اجرای  سریع و با کیفیت طرح‌ها موثر باشد.

 شاهچراغی  بر ورود ذی حسابان برای  ایجاد در نظام رتبه بندی عملکردی مدیران تاکید کرد و افزود: باید قاعده‌ای گذاشته شود تا برعملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی نظارت دقیقی صورت گیرد که در این زمینه ذی حسابان می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

 وی نظارت و رصد کامل نحوه جذب بودجه دستگاه‌های اجرایی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید قاعده‌ای تعریف شود تا در زمینه اعتبارات تملک دارایی و جذب اعتبارات عمرانی نظارت کامل و دقیقی صورت گیرد تا به نفع مردم حداکثر بودجه‌ها جذب شود.

در پایان این جلسه  از ۱۰ نفر از ذی حسابان دستگاه‌های اجرایی استان قدردانی شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر