مالک دستگاه ماینر در قم به پرداخت جریمه محکوم شد

سپهر اقتصاد - مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با اشاره با کشف و توقبف ۱۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در این استان گفت: مالک این دستگاه‌ها به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش  روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی قم، مهدی ریاضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: طبق دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده غیرمجاز از ماینرهای استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاهی در حومه شهر قم، ماموران و عوامل ناجا طی مراجعه و بازرسی از محل موردنظر، تعداد ۱۰ دستگاه ماینر به ارزش ۲ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۵۶۵ ریال را توقیف و مراتب جهت رسیدگی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، استماع اظهارها و گرفتن آخرین دفاعیه‌های متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهم را علاوه بر ضبط ماینرهای مکشوفه قاچاق به نفع دولت، به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرد.

همچنین بیان داشت: بر اساس قانون کلیه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط مرجع کاشف به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکیِ استان تحویل داده شد

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر