متروی قم در آستانه افتتاح

سپهر اقتصاد-سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم گفت: با انجام تست سرد و گرم قطار شهری قم بزودی شاهد راه انداری مرحله نخست این طرح خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  محرری در حاشيه جلسه علني شورا با اعلام اين خبر گفت: ايستگاه ميدان شهيد مطهري بيش از 95 درصدو ايستگاه بلوارکشاورز نیز بيش از 90 درصد تکميل شده و قطار شهري در حال آماده سازي براي تست گرم است.

 وي افزود: در حال حاضر مشکل اصلي براي راه اندازي قطار شهري، تهيه و تامين واگن است که آخرين اقدامات براي اختصاص و خريد 80 واگن در حال انجام است.

آقای محرری  با اشاره به لزوم اخذ استانداردهاي لازم براي راه اندازي قطار شهري گفت: يکي از اين مجوزها نياز به تست سردوگرم فضا، قطار و تجهيزات مستقر در ايستگاه‌ها و مسير قطار شهري دارد که با هماهنگي‌هاي به عمل آمده با شهرداري تهران به زودي يک قطار به صورت اجاره اي در اختيار سازمان قطار شهري قم قرار مي‌گيرد.

 گفتني است در جلسه امروز شوراي اسلامي شهر قم مجوز نامگذاري مجموعاً 36 مورد شوارع و معابر شهري، مجوز افزايش تعرفه کود کمپوست، مجوز بهره برداري موقت از ساختمان متعلق به شرکت بيمه ايران، مجوز اعمال مساعدت به مستمري بگيران کارکنان فوت شده از کار افتاده و بازنشسته شهرداري (محرمانه) به تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر قم رسيد.

متروی قم در ۲ خط طراحی‌شده که ساخت خط ۱ آن در سال 1390با اعتبار ۸۶۰ میلیارد تومان و با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا  آغاز شد.

خط یک این پروژه شمال غربی شهر قم را به جنوب شرقی آن متصل می‌کند که ۱۴ کیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه دارد و در  ۲ فاز تعریف شده‌است، فاز یک از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری و فاز ۲ از میدان مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران ادامه خواهد یافت.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر