مجوز معافیت گمرکی برای نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی در قم صادر می‌شود

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: نوسازی تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی نقش بسیار زیادی در توسعه فعالیت‌های تولیدی استان دارد و به همین دلیل مجوز معافیت گمرکی برای نوسازی تجهیزات پس از انجام بررسی‌های فنی، صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی بیان کرد: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری،‌ تعداد ۱۰۱ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات به ارزش یک‌هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا در قم صادر شده‌است.

وی افزود: با استفاده از این امکان، ظرفیت فعالیت خط تولید واحدهای صنعتی استان افزایش یافته و سطح بهره‌وری کار بالا می‌رود، به همین دلیل نوسازی تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی، همواره به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم است.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات قدیمی مورد استفاده در واحدهای صنعتی علاوه بر محدودیت در زمینه تولید و بالا بردن هزینه‌های آن، سطح رقابت پذیری محصولات تولید شده در بازارهای داخلی و بین‌المللی را نیز کاهش می‌دهد.

سیجانی گفت: حمایت از صنعتگران استان درقالب تسهیل فرآیندهای مرتبط با صدور مجوزهای لازم برای واردات تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی فعال در قم، از جمله اقدام‌های مهم برای افزایش سطح تولید و اشتغال در این بخش مهم اقتصادی استان است.

وی تاکید کرد: هر گونه سرمایه‌گذاری درحوزه نوسازی تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی استان با ارتقا کمی و کیفی محصولات تولید شده،‌ موجب افزایش درآمد بهره‌برداران و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش صنعت قم است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر