معرفی قم به قمی ها درقالب تورهای قم شناسی

سپهر اقتصاد- مدیرگردشگری وامور زائرین سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم درجریان اجرای برنامه های هفته گردشگری یکی از اولویت های سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری را معرفی قم به قمی ها درقالب اجرای تورهای متنوع قم شناسی بیان کرد.

حمید نادری با بیان ظرفیت های متنوع فرهنگی، گردشگری، زیارتی و تاریخی شهر قم و تنوع قومیتی شهروندان ساکن شهر قم از اقصی نقاط ایران( ترک، لر، کرد و عرب ) و حتی از سایر کشورهای دنیا و حضور اقوام افراد ساکن در قم در مناسبتهای ملی و مذهبی یکی از فرصتهای مناسب جهت معرفی و رونق گردشگری و ایجاد علقیت شهری دانست که این امر با معرفی قم به قمی ها صورت می پذیرد.

وی یکی از ابزارهای معرفی قم را برگزاری تورهای قم شناسی و حضور راهنمایان تخصصی جهت بیان ظرفیتها و حضور شهروندان در اماکن تاریخی، زیارتی، فرهنگی، علمی، تفریحی ومذهبی دانست که در این تورها شهروندان با قدمت، معماری، شخصیت ها، اتفاقات و رویدادها آشنا می شوند.

 نادری برگزاری دورهای تخصصی قم شناسی و استفاده از توان و ظرفیت فضای مجازی و رسانه و اصحاب رسانه در معرفی هرچه بیشتر قم لازم دانست که این امر حضور پررنگ سایر دستگاههای استان، مخصوصا سازمان صداوسیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را می طلبد.

مدیر گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی هنری ورزشی به برگزاری ۱۵ تور تخصصی برای شهروندان مناطق محروم، رونمایی ازکتاب تاریخ شفاهی، دوره آموزش فرهنگ میزبانی و اجرای طرح  "حبیب " برای کسبه اطراف حرم، سمپوزیوم چالش ها فرصتهای گردشگری ازجمله برنامه های در ایام گرامیداشت روزقم  اشاره نمود.

نادری گفت: اجرای تورهای تخصصی قم شناسی توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، آژانس های مسافرتی و مجموعه خوبگرد درحال برگزاری می باشد و شهروندان جهت اطلاع ازبرنامه تورهای تخصصی میتوانند باسامانه ۱۳۷ تماس داشته باشند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر