نرم افزارهای ناشناس بر روی گوشی نصب نکنید

سپهر اقتصاد-رئیس پلیس فتا استان گفت: کاربران مى‌بایست از نصب هرگونه نرم افزار از منابع ناشناس خوددارى کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ، سرهنگ علی موالی گفت: کاربران و دارندگان گوشى‌هاى تلفن همراه هوشمند مى‌بایست قبل از پاسخ به هرگونه درخواست‌ ناشناس و یا نصب هرگونه نرم افزار بر روى تلفن همراه خود به این نکته توجه کنند که کلاهبرداران سایبرى مى‌تواند از این طریق با فریب و مهندسى اجتماعى اقدام به نفوذ و برداشت اطلاعات مهم و حساس آنها از داخل گوشى تلفن همراه کنند.

رئیس پلیس فتا قم گفت:یکى از این ملاحظات و نکات حفاظتى استفاده از تایید دو مرحله‌اى در تمامى حساب‌هاى کاربرى در شبکه‌هاى اجتماعی، ایمیل‌هاى الکترونیک و حساب بانکى است.

وی ابراز داشت: عدم توجه به تبلیغات فریبنده و عدم پر نمودن فرم‌هاى ناشناسى که از آنها درخواست ثبت اطلاعات کارت بانکى و یا سایر مشخصات حساب‌هاى بانکى را می کنند، مى‌تواند در پیشگیرى از وقوع برداشت‌هاى غیر مجاز از حساب موثر باشد.

سرهنگ موالی تصریح کرد: کاربران مى‌بایست از نصب هرگونه نرم افزار از منابع ناشناس خوددارى کنند و به این گونه تبلیغات خصوصاً در شبکه‌هاى اجتماعى نظیر تلگرام به هیچ عنوان توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: در خرید اینترنتى نیز تنها از فروشگاه‌هاى داراى مجوز نماد اعتماد الکترونیک استفاده کرده و قبل از خرید از صحت مشخصات، آدرس فیزیکى و شماره تماس صاحب فروشگاه اطمینان حاصل کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر