نصب تجهیزات ایمنی جاده‌ای از اولویت‌های راهداری زمستانی قم است  

سپهر اقتصاد - مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از راه‌ها، ابنیه فنی و تجهیزات ایمنی جاده‌ای قم تسریع در نصب و استقرار جامع تجهیزات ایمنی جاده‌ای بویژه سیستم‌های روشنایی،تا پیش از  فصول بارش را مورد تاکید قرارداد.

به گزارش  روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، مجید صباغ زاده  اظهار داشت: رعایت جامع اصول مبلمان جاده‌ای از اولویت‌هایی است که باید درامر استقرار و نصب تجهیزات ایمنی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: انتظام تجهیزات ایمنی‌، اعم از تابلو، علائم، چراغ‌های راهنمایی، پایه‌های روشنایی، استوانه‌های ارتجاعی و غیرع ضمن القا آرامش بصری به کاربران، موجب افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای  می‌شود.

نحوه ایمن سازی پل‌های آبرو درسطح راه‌های استان از دیگر مواردی بود که طی بازدید میدانی مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

صباغ زاده ضمن صحه بر اقدام‌های صورت گرفته یادآور شد: در صورت ارائه راهکارهایی مبتنی بر داده‌های علمی و منطبق با واقع در امر ایمنی جاده‌ای، این دفتر آماده پی‌گیری جهت تامین اعتبارهای لازم و ابلاغ مجوز برگزاری مناقصه می‌باشد.

در ادامه مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم راهداری پس از بازدید انبار تجهیزات ایمنی جاده‌ای استان و مشاهده و بررسی اقدام‌هایی که درراستای تعمیر و بازیافت این تجهیزات بویژه گاردریل صورت گرفته برضرورت احصا و رفع پاره‌ای نواقص موجود تاکید و افزود: با توجه به تعمیر و بازیافت تعداد چشمگیر گاردریل‌های آسیب دیده در این استان، می‌توان شاهد اقدام‌های مناسبی به منظور تامین گاردریل‌های مورد نیاز در راستای ارتقا ضریب ایمنی جاده های استان بود.

از دیگر برنامه‌های این سفر به قم، دیدار و گفت وگو با تَنی چند از پیمانکاران طرح‌های ایمنی جاده ای، از جمله اجرای سیستم کروشنایی و نیوجرسی مفصلی و اعلام نظر مساعد جهت پی‌گیری مطالبه‌های آنان بود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر