ورود ۱۰۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی تا پایان سال

سپهر اقتصاد_ سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: با اختصاص70 سهم برای خرید تاکسی از طرف اتحادیه تاکسیرانی به شهر قم و ثبت‌نام 30 متقاضی به‌صورت آزاد تا پایان سال 100 دستگاه تاکسی نو وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود.

وی برنامه شهرداری قم را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده توانسته‌ایم نوسازی تاکسی‌ها را از امسال کلید زده و تسهیلات بانکی برای خرید تاکسی جدید فراهم کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، قیمت تاکسی پژو را بیش از ۱۲۷ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: قیمت تاکسی سمند نیز ۱۴۰ میلیون تومان بوده که تمام تاکسی‌هایی که عمر بیش از ۸ سال دارند باید برای نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.

وی از اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی برای خرید تاکسی خبر داد و تصریح کرد: اتحادیه تاکسیرانی ۷۰ سهم به شهر قم اختصاص داده که در حال انجام روند اداری و معرفی متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات هستیم.

نیک، تعداد افراد معرفی‌شده به بانک را برای دریافت تسهیلات در ۶ ماه نخست سال ۵۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: تا امروز تعداد ۵۰ نفر به بانک معرفی‌شده‌اند و تا پایان سال نیز ۲۰ متقاضی دیگر برای دریافت وام  به بانک معرفی خواهد شد.

وی قیمت بالا و تسهیلات بانکی محدود را عامل عدم استقبال تاکسی‌داران برای نوسازی دانست و یادآور شد: بیش از دو هزار و ۷۰۰ تاکسی فرسوده و یا در معرض فرسودگی در شهر وجود دارند که متأسفانه به علت افزایش قیمت خودرو امکان نوسازی آن وجود ندارد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نوسازی یک هزار و ۵۰۰ خودرو در سال نیز انجام‌شده بود که با افزایش قیمت خودرو و بسته شدن سایت نوسازی برنامه نوسازی تا مدت‌ها متوقف شد.

وی در پایان تعداد نهایی تاکسی‌های خریداری‌شده تا پایان سال را ۱۰۰ دستگاه دانست و گفت: ۳۰ ثبت‌نام نیز به‌صورت آزاد انجام‌شده که درنهایت تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه تاکسی جدید وارد ناوگان تاکسیرانی در قم می‌شود

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر