پس از 15 سال نمایشگاه بین المللی قم بدون راه دسترسی

برگزاری چهار نمایشگاه اقتصادی طی ماه های اتی در استان قم

سپهر اقتصاد-نمایشگاه بین اللملی قم پس از 15 سال از آغاز عملیات اجرای آن هنوز راه دسترسی ندارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛عملیات ساخت  نمایشگاه بین‌المللی قم سال 85 در زمینی به مساحت ۷۵ هزار مترمربع در کیلومتر یک آزادراه قم – تهران آغاز شد  که متاسفانه ده سال متوقف ماند، اما در چند سال اخیر کار آن ساخت آن کمی سرعت گرفت.

چون راه دسترسی به این طرح وجود ندارد  اما آن طور که خاکی عضو هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی قم  میگوید: بخشی از فاز نخست این نمایشگاه که 8 هزار متر مربع است آماده بهره برداریست که در صورت فراهم شدن راه دسترسی!!!! تا یکی دو هفته آینده نمایشگاه بین المللی گشایش خواهد یافت.

 سرمست استاندار قم هم در جلسه گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از ظرفیت های مهم استان در حوزه اقتصادی و گردشگری  است تسریع در راه دسترسی موقت این نمایشگاه را مورد توجه قراردادو گفت :  مقرر شده است که اداره کل راهداری و حمل و نقل راه دسترسی موقت نمایشگاه  را  مشخص کند.

استاندار قم گفت : قرار است مشکل پارکینگ نمایشگاه هم با همکاری شهرداری برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم نیز از آمادگی ضلع شرقی نمایشگاه دائمی جهت بهره برداری خبر داد و گفت: این مجموعه با مساحت بیش از 45 هکتار یکی از مهم ترین ظرفیت های اقتصادی استان قم است.

ابوالفضل خاکی  از آمادگی ضلع شرقی نمایشگاه دائمی خبر داد و گفت: این مجموعه با مساحت بیش از 45 هکتار یکی از مهم ترین ظرفیت های اقتصادی استان قم است. وی با اشاره به تشکیل حداقل 3 نمایشگاه تا پایان سال، تصریح کرد: باتوجه به حمایت های استانداری و شهرداری استان امید می رود هرچه زودتر برگزاری نمایشگاه ها صورت پذیرد. رئیس اتاق بازرگانی موانع افتتاح این نمایشگاه را یادآور شد و عنوان کرد: مانع اصلی برگزاری نمایشگاه، راه دسترسی به مجموعه است که با حمایت مجموعه استانداری و وزارت راه 40 درصد از آماده سازی جاده انجام شده است. خاکی با اشاره به ضرورت ساخت پارکینگ مجموعه خاطر نشان کرد: مجموعه نمایشگاه در حال حاضر از آمادگی کامل برای افتتاحیه برخوردار است اما بازگشایی مجموعه منوط به ساخت پارکینگ است که مساعدت مجموعه شهرسازی در راستای اعطای مجوز های لازم را می طلبد. رئیس اتاق بازرگانی قم، اظهار کرد: با توجه به موقعیت نمایشگاه مسیر دسترسی به مجموعه یک راه دائمی است که امید می رود با همکاری سایر دستگاه های دولتی، رفت و آمد مردم به این مجموعه تسهیل شود. خاکی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در  بخش گردشگری نمایشگاه دائمی، متذکر شد: در این راستا هیئتی متشکل از 50 تشکل مهم اقتصادی تشکیل شده است.

در این نمایشگاه چهارده گروه از جمله اتاق بازرگانی، تشکل های اقتصادی، اتحادیه ها مشارکت دارند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر