پیشتازی پلیس قم در حوزه هوشمندسازی از سایر استان‌های کشور

 سپهر اقتصاد- فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه ما در استان قم در حوزه هوشمند سازی از استان‌های پیشتاز کشور هستیم، گفت: ارتباط ما با دستگاه قضایی پاسخگویی را به موقع کرده و ما تنها استانی هستیم که کروکی آنلاین و گشت هوشمند داریم و به دنبال این هستیم که پلیس پاسخگو را در عمل محقق کنیم.

سردار سید محمود میر فیضی در دیداربا آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)  شعار هفته نیروی انتظامی امسال را «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» دانست و عنوان کرد: این شعار بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل پلیس تراز انقلاب اسلامی تعیین‌شده است که فرمودند پلیس یک نیروی اجتماعی است که در تمام شئونات زندگی مردم در سراسر کشور گسترده است.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند پلیس ایران پلیس خوب دنیا است زیرا معتقد، متدین و امین است که نوع برخورد او با مردم بر اساس اعتقادات دینی و اخلاق مداری است، گفت: در پلیس تراز انقلاب اسلامی بحث کسب رضایت ولی امر و مردم مطرح است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم مهم‌ترین وظیفه پلیس را انجام مطالبات رهبر معظم انقلاب، مأموریت‌های قانونی و رفع دغدغه و مطالبات مردم دانست و افزود: پلیس به دنبال این است که فضای امنی در زندگی مردم ایجاد کند و به خواسته‌های مردم به موقع رسیدگی کند به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و در حوزه امنیت اخلاقی، پلیس مکلف به انجام وظیفه است.

وی بابیان اینکه پلیس باید با توجه به شرایط زمانی و مکانی پاسخگوی مطالبات مردم باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهایی که در سال‌های اخیر به آن پرداخته‌شده بحث تقدم نرم افزاری به سخت افزاری، افزایش سرعت و دقت در انجام وظایف، تقدم پیشگیری نسبت به برخورد و اخلاق مداری در انجام وظایف است.

میر فیضی با اشاره به اولویت هوشمند سازی پلیس برای رسیدن به اهداف مورد نظر گفت: ما الان بیش از صد سامانه داریم که در بحث افزایش سرعت خدمت‌رسانی به مردم فعال است و پلیس فتا در کنار برخورد با مجرمین فضای مجازی بحث آموزش همگانی را هم پیگیری می‌کند و در حوزه امنیت اخلاقی نیز پلیس امنیت اخلاقی فعالیت گسترده‌ای دارد.

وی بابیان اینکه در حوزه امنیت اقتصادی با توجه به این که شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است ما پلیس امنیت اقتصادی را داریم، گفت: در مباحثی مانند احتکار نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش کشفیات داشته‌ایم و در حوزه جرایم قاچاق ما در شش ماه گذشته ۷۱ میلیارد تومان کالای قاچاق ضبط کرده ایم که ۱۸۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه در استان قم در حوزه هوشمند سازی از استان‌های پیشتاز کشور هستیم، بیان کرد: برای مثال ارتباط ما با دستگاه قضایی پاسخگویی را به موقع کرده و ما تنها استانی هستیم که کروکی آنلاین و گشت هوشمند داریم و به دنبال این هستیم که پلیس پاسخگو را در عمل محقق کنیم.

وی یکی از الزامات تحقق پلیس پاسخگو را هوشمند سازی پلیس دانست و گفت: مدیران باید برای پاسخگویی اطلاعات دقیق و سریع را داشته باشند که از طریق هوشمند سازی ممکن می‌شود و همچنین بحث آینده‌نگری و ایجاد امنیت پایدار نیز منوط به هوشمند سازی پلیس است.

میر فیضی با اشاره به حمایت‌های حوزه علمیه، علما و روحانیت در کل کشور و به‌ویژه در استان قم از پلیس این امر را باعث دلگرمی نیروی انتظامی دانست و افزود: پلیس وقف مردم است و ما افتخار می‌کنیم که به مردم شهر مقدس قم که شهر اهل بیت (ع) است خدمت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط شیوع کرونا با اینکه ساعات کاری همه ادارات کم شد اما ساعات کاری ما برای مدیریت ترددها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر شد و توانستیم خدمات خوبی را داشته باشیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر