پیشرفت کند طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قم

سپهر اقتصاد- دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان میانگین پیشرفت طرح‌های در دست اجرا در حوزه اقتصاد مقاومتی را فقط ۴۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ در جلسه ستاد اقتصا مقاومتی استان، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در استان قم ۳۵ طرح اقتصاد مقاومتی در دو بخش عمرانی و زیربنایی و حوزه صنعت و معدن قرار گرفته است که ۱۸ طرح در حوزه تولید و ۱۷ طرح نیز در حوزه زیربنایی است.

نوربخش دبیر ستاد طرح مقاومتی استان با تشریح وضعیت پیشرفت طرح‌های کلان اقتصادی و عمرانی گفت : در دو بخش اقتصادی و زیربنایی بطور متوسط بالغ بر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که تلاش می کنیم بر اساس زمان بندی پیش بینی شده تا آخر سال به پیشرفت‌های قابل قبول برسیم.

وی بسیاری از این طرح‌ها را پیشران و محرک اقتصاد در استان دانست و گفت: طرح اتصال مجتمع اقتصادی ویژه سلفچگان تامین منابع شده و عملیات طرح نیز بزودی از سوی پیمانکار اجرایی می‌شود که پیش ببنی می شود تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

دبیر ستاد طرح‌های مقاومتی، ساخت نمایشگاه بین المللی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: ساخت نمایشگاه در حال اتمام است و راه دسترسی آن نیز تا پایان آذر ایجاد می‌شود.

نور بخش احداث واحد تولید پارچه مشکی را از دیگر طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی در استان برشمرد و گفت: این طرح با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۳۰ میلیارد تومانی در حال اجراست که تا کنون ۱۰ درصد رشد داشته است.

در هدف گذاری طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قم پیش بینی شده زمینه اشتغال ۲ هزار نفر فراهم شود.

مطالعه جامع و یکپارچه بهره برداری از دریاچه نمک ، تکمیل راه دسترسی به نمایشگاه بین المللی، احداث تصفیه خانه مسکن مهر پردیسان ، احداث شهرک حمل ونقل کالا، احداث باند دوم محور پردیسان -کهک به طول ۳۲ کیلومتر ، احداث کمربندی قم ، احداث ۱۸۰ واحد در فاز اول در قالب ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ، احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات ، طرح شهر ملی انگشتر با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات توسعه زیرساخت‌های گردشگری توسعه زیرساخت‌های دهکده اقتصاد مقاومتی بازارچه صنایع دستی، اتصال منطقه ویژه اقتصادی به شبکه ریلی از مهمترین طرح‌های زیربنایی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

استاندار قم دراین جلسه بر جبران عقب ماندگی‌ها و تسریع در پیشرفت طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی تاکیدکرد.

 سرمست با بیان اینکه نباید به علت اختلاف نظر در بین دستگاه‌ها روند اجرایی برخی طرح‌ها با کندی روبرو شود تاکید کرد: باید با تعامل و هم افزایی برای پیشبرد طرح‌ها و توسعه استان در موقع مقرر تلاش کنیم.

استاندار قم به موضوع فرودگاه قم هم اشاره کرد و گفت: همه موانع حقوقی این طرح بر طرف شده و آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر